Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Kemiasta juttelua

Sivun loppuun

Aavo_Pahonen [07.01.2009 21:38:19]

#

Näytti tuo edellinen keskustelu sen verran vanhentuneen, ettei siihen enää mitään saanut lisättyä, joten tästä uusi tilalle. :D

Jos täällä pyörii herroja amatöörikemistejä, joilla on ylimääräisiä kemistintarvikkeita lahjoittaa/myydä edullisesti, niin olisin kiinnostunut.

Jos ajatellaan vaikka sellaista operaatiota, kuin typen erottaminen ilmasta tislaamalla, niin mitä kaikkia välineitä siihen tarvitaan?

Ja mainittakoon että olen ihan aloittelija, teoriaa tosin olen päntännyt jo aika paljon, ja käytännön työturvallisuus ohjeita, jotta ei tule itseä ja työskentelytiloja räjäytettyä vahingossa maatakiertävälle radalle.

Ihan niin hullukemisti en tahdo olla. xD

kaviaari [07.01.2009 22:13:59]

#

Noniin, kemia!

Kemian tiedot ovat elämässä yleishyödyllisiä ja rikastuttavat maailmaa.

EN ole lahjoittamassa tai myymässä välineistöäni sinulle, vaikka aika laajan arsenaalin olenkin koonnut. Voit lukea sivuiltani mistä välineitä voi hankkia:

http://koti.mbnet.fi/kaviaari/labra/

Ilman nestetyttäminen ja tislaaminen on aloittelijalle ja koneellekin kemistille likimäärin mahdoton tehtävä. Korkeapainejuttuihin ei kannata puuttua, räjähdysvaara on aika suunnaton.

Kemian harrastaminen kannattaa aloittaa yksinkertaisilla epäorgaanisen kemian kokeilla. Olen kirjoittanut nuoren kemistin oppaan, joka EI ole vielä valmis! Minun pitäisi viimeistellä se, mutten ole kerennyt.

http://koti.mbnet.fi/kaviaari/nuoren_kemistin_opas_puolivalmis.pdf

Minä olen harrastanut kemiaa koko ikäni. Yläasteella aloitin varsinaiset järkevät kokeilut, joiden tuloksilla oli jotain merkitystä. Nyt lukiossa olen syventynyt orgaaniseen kemiaan.