Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Java: Javan komentojen asetus nuoli- ym. näppäimille?

Tommittaja [29.12.2008 21:36:53]

#

miten voi asettaa (jonkin) toiminnon esim. ylöspäin nuolinäppäimelle, tabulaattorille ym?

Metabolix [29.12.2008 21:56:06]

#

Puhutko nyt appleteista, muista graafisista Java-ohjelmista vai tekstipohjaisista ohjelmista?

Tommittaja [29.12.2008 22:03:12]

#

noo... tällä hetkellä olen vasta teksti tasolla etten vielä osaa noita grafiikkahommeleita, mutta kyllä tekstipohjaisiin ohjelmiin tarvitsisin neuvoa..

Tommittaja [30.12.2008 14:39:24]

#

Niin voiko joku auttaa mua tän kanssa?
Käytän siis javaa

Metabolix [31.12.2008 14:17:04]

#

Et tietääkseni saa tekstipohjaiseen ohjelmaan eli konsoliohjelmaan "toimintoa napille E", vaan voit vain pyytää käyttäjää kirjoittamaan jotain, odottaa, että tekstiä tulee, ja tarkistaa sitten, kirjoittiko käyttäjä "E". Syöte tulee ohjelmalle vasta, kun käyttäjä on painanut enteriä, ja se pitää tulkita esimerkiksi if-lauseilla. Lukemisen kai jo osasitkin.

Tommittaja kirjoitti:

Niin voiko joku auttaa mua tän kanssa?

Kannattaa muistaa, että täälläkin monet opiskelevat ja tekevät töitä — tai ovat joululomalla. Jos vastaus ei tule samana päivänä tai edes viikolla, kannattaa ihan rauhassa odottaa. Ylimääräinen kinuminen ei auta asiaa.

Tommittaja [07.01.2009 09:15:56]

#

mutta eikös toi toimis jonkun KeyListenerin yms. kanssa?

hunajavohveli [07.01.2009 10:00:32]

#

KeyListener on rajapintaluokka, joka jonkun luokan täytyy toteuttaa, tässä tapauksessa siis sellaisen luokan, joka osaa kuunnella nimenomaan konsoliin tulevia näppäimenpainalluksia, mutta sellaista ei taida Javasta löytyä ainakaan valmiina.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta