Tarkoittaako tämä ehto koordinaatteja 1,1?
if(piste.x+1==1&& piste.y+1==1)
Edit: on kyllä aika epäselvä kysymys, mutta toivottavasti joku tajuaa pointin. :S
Ehto toteutuu jos sekä x että y on nolla. En kyllä ymmärrä miksi se on noin kirjoitettu, eikä
if(piste.x==0 && piste.y==0)
Hmm siis tossa on ideana siis siirtyminen, oon vaan muuttanut sen tollaiseksi, eli siis jos olen pisteessä (0,0) ja haluan "tarkistaa" pisteen (1,1) niin meneekö noin?
EDit: en oikeen osaa selittää sitä mitä tarkoitan... :S
Miksei vain if (piste.x == 1 && piste.y == 1) ...
?
No siis samahan se on kuinka sen kirjoittaa, älyllinen kääntäjä tuottaa joka tapauksessa optimaalisen koodin tuosta. Mutta joka tapauksessa alkuperäisen viestin ehto toteutuu jos piste.x on nolla ja piste.y on nolla.
Eli siis tuo ehdon tarkoitus on tarkastaa että onko pisteeen(1,1) arvo 1;
Eikä esim pisteen(0,1) arvoa eikä pisteen (1,0), mut jos tuo tarkistaa vaan tuon ensin mainitun sitten kaikki on reilassa... Piti vaan tulla varmistamaan, ettei tule typeriä virheitä. :D
No ei tuo ainakaan sitä tarkista. Onko tuo piste() joku taulukko? Tuntuu vähän erikoiselta tuo noitten käyttö.
Onko tässä muuten kyseessä C, C++ vai Pascal?
c++ ja on taulukko. :D Ja tämä liittyy peliin, mutta en viitsi laittaa sitä oikeaa koodia tänne erinäisistä syistä... ;)
Edit: Yritän selittää järkevämmin, tossa katotaan, että onko vihollinne uhden akseleen päässä yläviistosta pelaajan tän hetkisistä koordinaateista... tai siis se olisi tarkoitus. Toivottavasti auttoi asiaa. :D
Varmaan pitäisi sitten lukea jotain tyyliin
if(piste[x+1,y+1]==1)
Mutku siis oletetaan että piste on pelaaja, ja piste2 vihu. näistä on saatavilla vain tiedot x,y ja ne on laitettu silleen et niitä käytetään piste.x ja piste.y
Ja idea on että pelaaja tarkistaa eli siis
if(piste.x+1==piste2.x && piste.y==piste2.y)
No pitää alkaa miettimään tuon näköistä toteutusta... :P
EDIT: ÄÄH oon ihan seko, oon varmaan johtanut teitä harhaan tuolla... :S
Joo, noin varmaan toimii, mutta minusta piste ei näytä tuossa taulukolta ja muutenkin jos ne on erillisiä muuttujia/olioita, niin eikö olisi fiksumpi nimetä ne jotenkin muuten kuin "piste" ja "piste2", vaikka "pelaaja" ja "vihulainen"
no ne on nimillä pelaajat[p_lkm] ja vihut[v_lkm].. :D mut en halunnut silleen niinku valmista koodia pyytää... Juu itekki tässä just mietin, että mitäköhän oikeen selitin tuolla aikaisemmin. :S Onko toi siis oikeen nyt näiden viimeisten tietojen perusteella?
Yleensä jos kysyy jotain, kannattaa laittaa "valmista koodia". Yleensä valmista koodia voi välttää antamasta jos joku selvästi kyselee esimerkiksi koulutehtäviä. Tällöin yritän ainakin itse mieluummin antaa vinkkiä että kysyjä keksisi itse.
Mutta joo, jos on tarkoitus takistaa, onko vihu[1] yhden pykälän verran oikealla ja ylhäällä (tai alhaalla jos koordinaatisto alaspäin) pelaaja[1]:stä niin seuraava vaikuttaisi oikealta tavalta tarkistaa se:
if (pelaaja[1].x+1 == vihu[1].x && pelaaja[1].y+1 == vihu[1].y)
Okei kiitos. Hyvä saada varmuus ettei tee hirveesti turhaa työtä. :D
Eikös tässä kyselyrumbassa ollut ehkä noin 10-100 kertaa enemmän työtä kuin ihan vaan kokeilla itse?
Noku mulla oli tollanen koodi käytössä, mutta parista sattuneesta syystä halusin varmistaa, että onko varmasti oikein. :D Juu oli kyllä aika turha ketju, jos totta puhutaan. :D
Parasta tässä ketjussa oli otsikko.
Jep, Tyhmä kysymys ja tyhmä kysyjä. :D
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.