Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Verkonsäätöhaaste

Merri [20.12.2008 17:57:37]

#

Tässä on hieman pähkinää purtavaksi hieman kokeneemmille verkonnysvääjille. Minulla on:

Ongelmana on siis se, että pitäisi jollakin tavalla saada tietokoneet toimimaan siten, että tulisi haluttu nettiyhteys, joka olisi jotenkin helposti määritettävissä. Tällä hetkellä joudun vetämään kaapelin WLAN-boksien väliltä irti, jotta saisin kaapelimodeemin netin toimimaan halutuissa koneissa (erityisesti palvelin). Kaapelimodeemi on kämäinen versio, jossa on vain yksi RJ-45 -portti.

Toki olisi helpompaa jos voisin vetää suorat kaapelit lähiverkkokäyttöön, mutta haluaisin välttää ostamasta lisää pitkiä (20+ metriä) kaapeleita. Netin voi kannettaviin kylläkin langattomasti jaella.

Joten: miten säätäisitte?

Vaihtoehtoinen kysymys: onko mahdollista estää konetta ottamasta yhteyttä tiettyyn DHCP-palveluun? Jos tämä olisi mahdollista, minun ei tarvitsisi varsinaisesti muuttaa mitään.

Grez [20.12.2008 18:43:38]

#

Merri kirjoitti:

Vaihtoehtoinen kysymys: onko mahdollista estää konetta ottamasta yhteyttä tiettyyn DHCP-palveluun? Jos tämä olisi mahdollista, minun ei tarvitsisi varsinaisesti muuttaa mitään.

DHCP-palvelimen asetuksista määrittää, että koneiden MACit eivät ole sallittujen listalla. (Tai määrittää sallittujen listalle vain muut koneet)

Merri [21.12.2008 02:34:38]

#

Löysin vain palomuurin MAC-asetuksen, pitää kokeilla jossain välissä mitä tapahtuu kun heitin siihen blokin. Ei jaksa heti kokeilla, tarpeeksi monta uudelleenkäynnistystä tullut kärsittyä nyt kun alkoi DSL-yhteys yllättäen jopa toimia.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta