Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Java: kahden appletin kommunikaatio

kpzpt [17.12.2008 16:16:44]

#

Moi!

Laitoin linkin jonka takaa löytyy mahdollisuus pienentää netti trafiikkia tulevalla sivullani huomattavasti,

vinkkini löysin seuraavasta -> http://www.java-tips.org/java-se-tips/java.applet/have-applets-on-different-frames-communicates-with-each.html

ongelmani on että en aivan ymmärrä mitä siinä tapahtuu, voisiko joku hieman auttaa ??

ajattelin jakaa javapeli sivuni kahteen osaan 1% yläreunassa Applet1 ja 99% alareunaa Applet2.

Applet1 ladataan kotikoneeltani jossa serveri on, eli sinne otetaan netti yhteys,

Applet2 ladataan webbi hotellistani, tämä Applet on itse pelit ( 30 ) sisältävä yli 1000K paketti ( ja grafiikat ja snd effects päälle ).

toimiiko peli pakettien siirto WebHotelli -> Applet2 <-> Applet1 <->KotiServeri välillä jos modifioin tuota linkin takaista vinkkiä.

Onko tuo linkin takainen ohjelma clipboard siirtäjä ?? Olen näin mopo Javassa että en osaa käyttää edes clipboardia ohjelmallisesti, voiko clipboard viedä muistiavaruuden nolliin tälläisessä käytössä ??

Jos muistiavaruus menee nolliin näin käytettäessä niin kuinka clipboard nollataan Javasta ??

http://88.192.212.114/Moi/ak.html - Tämä on mun kotikoneella joka ei ole auki 24/7 ;)

tiedän että ette pidä mainostamisesta, mutta jos joku jäi ihmettelemään mistä ja minne niin tässä - http://www.lautapelisuomi.eu

//----

Kiitos,,

pr0l3 [17.12.2008 16:38:11]

#

lol miten et osaa lukea koodia siinä on vain "=" merkki "tiedon siirto" tapana ja miten sitten muka itse osaat koodata itse ja tietysti ei toimi kun ei sinulla ole sama static muuttuja kahdessa appletissa

Metabolix [17.12.2008 16:38:16]

#

Ei varmastikaan toimi, koska kyseessä ei ole sama appletti (ei koodi eikä osoite). Tuossa luotetaan siihen, että samasta class-tiedostosta luodaan kaksi samanlaista applettia, jolloin apuluokan staattinen jäsen on yhteinen. Pieniä datamääriä voit kuitenkin välittää JavaScriptin avulla. Java-appletin funktioiden kutsuminen JS:stä toimii melko varmasti, ja kommunikoida voi ilmeisesti myös toiseen suuntaan. Ehkä olisi aika opetella itse tutkimaan ja kokeilemaan, nimittäin jos et tuota linkittämääsi koodia ymmärrä, on koodaustaito aika pahasti hukassa, ja ainakin minua epäilyttää kovasti, missä määrin olet itse nuo täällä esittelemäsi pelit koodannut vai onko kaikki sittenkin vain kopioitua.

kpzpt [17.12.2008 16:50:03]

#

Hei!

No joo, tarkoitin tuota staticmessagea se on sitten ilmeisesti clipboard ??

Opin tuossa juuri että CODEBASE n avulla voin laittaa samaan HTML fileen, kaksi applettia. nämä voivat sitten kommunikoida keskenäänsä ensimmäisen viestini kuvaamalla tavalla mutta samassa framessa jotenka applet<->applet koodilla.

Laitan yläreunaan 1% korkuisen 100% leveän appletin jossa on vain UDP siirto SEND/RECV niin kotiserveriin kuin Applet2 applettien välinen siirto.

pelit tulevat olemaan 99% korkuinen ja 100% leveä. täytyy vielä kokeilla voiko määrittää appletin kooksi 0,0 tuota UDP applettia varten.

//----

Kiitos,,

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta