onko kukaan saanut shadowmappingia toimimaan opengl:lä
itse olen kokeillut jotain tutoriaaleja mutta tulos on ollut
jotain ihan muuta kuin pitäisi.
olisi kyllä siisti efekti jos toimisi.......
Kyllä sen varmasti joku on saanut toimimaan. ;) Käytätkö asianmukaisia ekstensioita (GL_ARB_shadow) vai teetkö jotenkin käsipelillä? Oletko harkinnut myös shadow volume -tekniikkaa? Siitä on melko yksinkertaista tehdä ainakin puoliksi toimiva versio.
http://www.paulsprojects.net/tutorials/smt/smt.
tuota tuli kokeiltua,
valon lähteestä otettu shadow tekstuuri näytti olevan ihan ok.
sitten kun laskettiin ne matriisit ei kuvassa näkynyt varjoja, vaan
tekstuurit olivat vääristyneet ihan hassun näköisesti, ikään kuin siitä valonläheestä tulisi horisontti loppupinnalle.
tiiä sitten käyttikö tuo paul jotain ihan omia laskuja tai jotain..
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.