Hahaaa.. saitte musta sitten oikein kunnon rasitteen =)
Tällä kertaa olisi pieni ongelma noiden sähköpostejen kanssa. Käytän erästä ohjelmaa työssäni joka ei tallenna PDF muotoon mutta osaa lähettää tiedon PDF muodossa sähköpostin välityksellä. Suoraa netti liittymää mulla ei ole joten palvelun tarjoaja vaihtuu aina sen mukaan missä päin maailmaa olen. Tuon SMTP vaihtaminen joka kerta uudestaan on kaikella todennäköisyydellä pidemmän päälle rasittavaa. kävikin mielessä jos asentaisin oman palvelimen läpärille.
Ainakin tuon smtp protokollan taidan tarvita mutta tarviiko olla vielä DNS serveri? Tai helpommalla varmaan päästään jos joku kertoo mitä tarvii. Ohjelmia saa suositella =)
kiitos
Gmail
hmmmz... miks mulle ei välähtäny toi gmaili juttu.
taidampa stekata =)
Niin pointti oli että esim. gmailin kautta pystyt lähettämään sähköpostia mistä tahansa, jolloin ei tarvitse välittää siitä, mikä on operaattorin SMTP-palvelin. Tosin sitten täytyy käyttää gmailin tunnuksia, joten softan täytyy tukea SMTP-lähetystä käyttäjätunnuksella ja salasanalla.
Grez kirjoitti:
Tosin sitten täytyy käyttää gmailin tunnuksia, joten softan täytyy tukea SMTP-lähetystä käyttäjätunnuksella ja salasanalla.
[offtopic]Tarkoitatko, että php-ohjelmalla voi laittaa sähköpostia gmailin kautta? Miten tuo käytännössä järjestyy? Onko siitä skripti-esimerkkejä saatavilla?[/offtopic]
toinen esimerkki varmaan selventää asian
https://www.php.net/manual/en/ref.mail.php
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.