Kiinnostaisi sellainen kirjasto, joka lukee ja kirjoittaa
konffitiedostoja, siis tekstitiedostoja kuten init.
Quakessa ja etenkin GoldSrc ja Source peleissä on juuri se mitä haluaisin.
Tässä muutama rivi half-lifen config.cfg:stä
// This file is overwritten whenever you change your user settings in the game.
// Add custom configurations to the file "userconfig.cfg".
unbindall
bind "ESCAPE" "cancelselect"
bind "SPACE" "+jump"
bind "n" "nightvision"
cl_allowdownload "1"
cl_himodels "0"
fps_max "101"
volume "0.15"
setinfo "_vgui_menus" "0"
exec "userconfig.cfg"
//eof
Eli konffitiedostojen lukija tuntee komennot kaikki pelin komennot, pelikomennot esimerkiksi +jump, sekä asetuskomennot kuten bind ja exec. Bind komennon käyttö: (bind "näppäin" "komento")
Tällaisen systeemin jos joku tekee, niin lähetän keksin postissa.
Miksi muiden se pitäisi tehdä????!?!?! :O Miksi et tee itse? ...ei luulis kovin vaikeaa tuollainen tehdä.
Ensiksi luet vaikkapa rivi riviltä tiedostoa.
https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.
Sen jälkeen voit hajoittaa sanat erilleen kolmen rykelmissä (aina kun tulee väli, niin siirrytään seuraavaan sanaan)
Sen jälkeen kun on kaikki kolme sanaa riviltä laitettu omiin muuttujiin, niin loppu onkin jo pelkkää ehtoilua.
Esimerkiksi: if (sana[0] == "bind") { ... }
http://www.suomipelit.com/index.php?c=naytakoodi&id=17
Tommonen löytyis. En sen kummemmin koodia tsekkaillut, mutta varmaan saa helposti muokattua omiin tarpeisiin, jos ei alusta asti jaksa itse vääntää.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.