Hei!
Php-ohjelmointitaitoa ei löydy vielä kovin paljon, mutta intoa sitäkin enemmän. Minulla on kumma ongelma noiden istuntojen kanssa. Minulla on lomake jonka tiedot tulisi tallentua istuntoihin ja tulostua myöhemmin käyttäjälle. Tämä toimii oikein hyvin Firefoxilla, mutta Explorerilla nuo tiedot ei tunnu tallentuvan millään. Olisiko kenelläkään jotain ratkaisua tähän ongelmaan? Alla on esimerkkikoodi miten olen käyttänyt noita sessioneita.
1.php
<?php session_start(); $a = $_POST['etunimi']; $_SESSION["etunimi"] = $a; ?>
2.php
<?php session_start(); $a = $_SESSION["etunimi"]; print $a; ?>
Mitähän apua tuosta oppaaseen linkittämisestä tässä on, kyllähän tuo ihan taiteen sääntöjen mukaan menee ellen nyt väsyksissäni katso (ja testaa) tuota jotenkin väärin.
Heti ensimmäisenä tekisin seuraavaa testausympäristössä: vääntäisin virheraportoinnin nuppiinsa (php.ini: error_level = E_ALL | E_STRICT
, tai koodissa error_reporting) ja ohjaisin virheiden tulostuksen suoraan sivulle (oletuksena taitaapi olla näin). Julkisella sivustolla virheet tulostetaan sitten tiedostoon. Tulostuksessa pitäisi ilmetä virheitä ainakin IE:llä sivulla 2.php
, mikäli tuo ei tosiaan tulosta etunimeä - PHP heittää siis huomautuksen, jos taulukosta ei löydy pyydettyä indeksiä. Tässä voisin veikata IE:n esim. hylkivän keksiä, siellä oikeassa alalaidassahan taitaa olla se tietoturvakuvake, joka kertoo, jos esim. eväste on hylätty.
Lisäksi nitpick: Käytä heittomerkkejä lainausmerkkien (ns. vahvasti tyypitetty merkkijono vs. heikosti tyypitetty merkkijono) sijaan viitatessasi taulukon indekseihin, tällä hetkellä käytät niitä sekaisin.
Salliihan explorer keksien käytön muuta vikaa tuosta on hankala keksiä. Katso ainakin selaimen asetukset.
Kokeile noilla ohjelmointiputkan esimerkeillä toimiiko ne.
peg kirjoitti:
Kokeile noilla ohjelmointiputkan esimerkeillä toimiiko ne.
Jos tuo AP:n koodi ei toimi niin ei toimi ohjelmointiputkankaan esimerkit...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.