Hei, miten sais sellaisen "Sivut on päivitetty viimeksi- koodin" jossa olisi päiväys muotoa päivä/kuukausi/vuosi.
Esim.
<script language="JavaScript">
function PageLastUpdated(){
document.writeln("Last Updated: "+document.lastModified);
}
</script>
Mutta kaikissa on päivämäärä jenkkityyliin eli kuukausi ensin. Kellonaikaa en haluais ollenkaan (Hävettää kun olen päivittänyt sivuja aina jotain klo 4 yöllä...)
Kiitos, jos joku tietää!
Voisipas melkeinpä vähän kokeilla vanhoja JavaScript-taitoja.
<script language="JavaScript"> function PageLastUpdated(){ pvm = new Date(document.lastModified); document.writeln("Last updated:" + pvm.getDate() + "." + pvm.getMonth() + "." + pvm.getYear()); } </script>
Tuossa olisi nyt tuollainen viritelmä kyhättynä tuon esimerkin ympärille. Ei ehkä kaunein mahdollisin ratkaisu. Itse en tosin tuota JavaScriptillä tekisi.
edit: Miksihän tuo kuukausi ei näy kunnolla? Noh, purkkaviritelmä-efektiä voi lisätä vaikkapa kasvattamalla sitä yhdellä ennen tulostamista :)
Veikkaisin näin lonkalta että kuukaudet on välillä 0-11
edit:
vastataanpa nyt alkuperäiseenkin. helpolla tuon tekisi php:llakin. samalla saisi sen edun ettei ole riippuvainen clientin javascript-tuesta. tosin siitä nyt tuskin enää tarvitsee olla huolissaan mutta kuitenkin.
näin minä olen tehnyt sen yhdessä projektissani
lainaus:
Kellonaikaa en haluais ollenkaan (Hävettää kun olen päivittänyt sivuja aina jotain klo 4 yöllä...)
Tuostahan pitäs olla ylpeä :)
lainaus:
riippuvainen clientin javascript-tuesta. tosin siitä nyt tuskin enää tarvitsee olla huolissaan mutta kuitenkin.
Tuskin minä olen ainoa valveutunut netinkäyttäjä, joka on katsonu parhaakseen moisen tietoturva-aukon kääntää pois päältä.
lainaus:
Tuskin minä olen ainoa valveutunut netinkäyttäjä, joka on katsonu parhaakseen moisen tietoturva-aukon kääntää pois päältä.
Onkos siihen oikein jokin syykin? Eihän javascriptillä mitään varsinaista vahinkoa voi tehdä, vai olenko täysin väärässä?
Olen tosin tietoinen että eräs selain on tietoturvaltaan kuten emmental-juusto mutta senkin saa turvalliseksi käyttämällä muita ohjelmia ja säätämällä asetukset muilta osin kuntoon.
edit: itse tosin olen luopunut tämän selaimen käytöstä muuten kuin töissä jossa olen pakotettukin siihen.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.