Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Spreadsheet ohjelmat

latesoft [01.11.2008 00:29:03]

#

Olen etsiskellyt ohjelmaa sekä formaattia, jota voisin käyttää tallennetun tiedon esittämiseen kuvaajalla. Jokainen tietää Excelin, mutta kyseinen ohjelma hyväksyy vain XLS tiedostot tai sitten köyhät tekstitiedostot sisuksiinsa, joten on tälläiseen tarkoitukseen aika käyttökelvoton.

Eli siis ohjelma, joka osaa avata minun tuottaman .XXX tiedoston (esim XML ?) ja tehdä siitä kuvaajan XY akselilla. Mikä tiedostoformaatti, mikä ohjelma? Ainiin ja tietenkin ilmainen..:)

Jackal von ÖRF [01.11.2008 00:49:23]

#

Kelpaako SVG? Mikä on käyttötarkoitus?

neau33 [01.11.2008 01:03:34]

#

Heippa taas!

Lähes jokainen joka tietää Excelistä jotain - tietää, että jos Office-paketti terästetään OWC-paketilla (Office Web Components - ladattavissa ilmaiseksi Officen versioihin versiosta 9 lähtien) niin Excel kykenee avaaman ja tallentamaa XML-muotoista dataa...Jos Office paketti sattuu olemaan Professional versiota niin niihin saa ladattua taaskin ilmaiseksi XML-ToolBox:n (plugin) ja da daa Excel kykenee käsittelemään XML-dataa lähes kuinkapäin vaan...

latesoft [01.11.2008 01:09:48]

#

Esim. lämpötila vs. aika. Ohjelman täytyy pystyä luomaan mm. vaihteluvälit järkevästi, joten simppeli vektoritiedosto ei kelpaa.

Minun office on vuodelta 2000, joten siihen ei taida kauheasti jutskia löytyä.

neau33 [01.11.2008 01:38:52]

#

Heippa taas!

Jos Excelissä ei satu laajasta valikoimasta huolimatta olemaan valmista funktiota tai et saa kasattua tarvitsemaasi toimintoa valmiita funktioita yhdistelemällä, niin näppäränä ohjelmoijana rakentelet sellaisen itse...voit käyttää luomaasi funktiota myös uusissa työkirjoissa/laskentataulukoissa...

Esim. Office 2000 Premium CD sisltää valinnaisen OWC-paketin. OWC pakettiin on ladattavissa tietoturvapäivitys...

Asenna alkuperäinen OWC-paketti ja tietoturvapäivitys ennen Service Pack-asennuksia...

Office 2000 päivityspaketit:
Office 2000 Service Release 1a (SR-1a) samalta sivustolta alaosasta löydät tietoturvapaketit ja Servive Pack 2 linkin josta pääset Service Pack 3 linkkiin...asentele ne kaikki ja saat lisäpotkua mm. Exceliin

Tsekkaa myös tämä

latesoft [01.11.2008 12:51:25]

#

Kiitos vinkeistä, löysin päivitysohjelman kautta nuo ominaisuudet. Toki itsekkin sen pystyisin koodaamaan, mutta projekti on jo alkujaan niin laaja, että oman taulukkolaskentaohjelman tekeminen voisi olla jo liikaa..;)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta