mistä sais sellisen kirjautumisjärjestelmän joka toimisi jouluserverillä ja siinä olis hallinta, käyttäjäryhmät, ei mysql
Koodaamalla. Tallentaa voit vaikka tiedostoon. Esimerkiksi seuraavalla koodilla voi hakea tiedostosta tunnuksen tiedot ja muokata yksittäistä tunnusta. Lisäkenttiä voit lisätä itse.
<?php # funktiot.php function tunnukset_lataa($tunnukset_f = "t.php") { // Jos tiedostoa ei ole, palautetaan tyhjä taulukko if (!file_exists($tunnukset_f)) return array(); // Muuten ladataan tunnukset tiedostosta (ks. tallennusvaihe) return include($tunnukset_f); } function tunnukset_hae_rivi($tunnus, $tunnukset_f = "t.php") { // Ladataan tunnukset ja palautetaan pyydetyn tunnuksen tiedot $tunnukset = tunnukset_lataa($tunnukset_f); $res = &$tunnukset[$tunnus]; return $res; } function tunnukset_muokkaa($tunnus, $salasana, $lisatieto, $tunnukset_f = "t.php") { // Ladataan tunnukset $tunnukset = tunnukset_lataa($tunnukset_f); // Asetetaan pyydetyt arvot $tunnukset[$tunnus] = array("salasana" => $salasana, "lisatieto" => $lisatieto); // Koodataan taulukko tekstimuotoon tallennusta varten $data = base64_encode(serialize($tunnukset)); // Tallennetaan tiedostoon PHP-koodi, joka palauttaa puretun taulukon $f = "<?php return unserialize(base64_decode('$data')); ?>"; file_put_contents($tunnukset_f, $f); } ?>
<?php # login.php include("funktiot.php"); // Tarkistetaan skriptille lähetetty kirjautuminen $tunnus = $_POST["tunnus"]; $salasana = $_POST["salasana"]; $tiedot = tunnukset_hae_rivi($tunnus); if (!$tiedot) { echo "Virheellinen nimi!\n"; } else if ($salasana != $tiedot["salasana"]) { echo "Salasana väärin!\n"; } else { echo "We are in!\n"; } // Muokataan root-tunnusta tunnukset_muokkaa("root", "kissa2", "Lisätietoja, vaikkapa vapaa kuvaus"); ?>
Nyt olet jo saanut aivan liikaa valmista koodia, menepä seuraavaksi lukemaan PHP-opasta.
Loppuun vielä huomautus pian paikalle saapuville pätijöille: en todellakaan kuvittele, että esittämäni koodi olisi missään mittakaavassa tehokasta, mutta se kuitenkin toimii melko varmasti tyhmissäkin palvelinkokoonpanoissa ja on kohtalaisen turvallinen perusasetuksilla tiedoston oikeuksista riippumatta, kun palvelin käsittelee PHP:n eikä tulosta tunnuksia kuten normaalista tekstitiedostosta.
en mä osaa koodata tollasta etkö vois vaan antaa koko koodia ja mihin muotoon noi laitetaan sinne tiedostoon?
Sitten sinun varmaankin pitäisi opetella. Koodaus maksaa parikymppiä tunnilta. Ainahan voit ladata jonkin valmiin, massiivisen järjestelmän, noita on kyllä maailmalla jo satoja.
Koodin lopusta näet, kuinka tunnuksia saa lisättyä tai muokattua. Tietoja ei ole ollenkaan tarkoitus lisätä käsin suoraan tiedostoon.
Hyvä mun on kehittää tosta koodia ku toi sun pikku pätkäs ei toimi
Kyllä toimii, toimii aivan täsmälleen. Et vain itse ole viitsinyt ilmeisesti edes selvittää, mitä se tekee.
Dexter kirjoitti:
en mä osaa koodata tollasta etkö vois vaan antaa koko koodia ja mihin muotoon noi laitetaan sinne tiedostoon?
MItäpä metabolix hyötyy asiasta, jos hän antaa sinulle valmiin koodin? Vastaus on käsittääkseni ei mitään. Aina voit tosiaan ladata valmiin järjestelmän, tai opetella tämän asian. Tämä ei ole hankalaa, mutta aikaa kannattaa varata aluksi reilusti, jotta omaksuu asiat riittävän hyvin.
Jos siellä palvelimella on jotain rahanarvoista dataa, niin voin harkita valmiin tuollaisen tekemistä ilmaiseksi :D
Sitten kuin saat tämän toimimaan, voit alkaa tekemään sitä hallintapuolta...
Mitäs mielestäsi se hallintapuoli pitää sisällään? Eli onko se vain sivu, joka ilmoittaa että olet päässyt onnistuneesti sisälle, vai pitäisikö siellä oikeasti ollakin jotain?
Hallintapuolen laajuus tietenkin vaihtelee ihan sen mukaan, mitä olet sinne laittamassa, mutta uskon, ettei kukaan jaksa alkaa sinulle muutaman tuhannen rivin ylläpitopuolta koodailemaan, jotta voit vapaasti tehdä pikku kotisivusi.
Lähinnä halusin herättää ajatuksiasi, ettei heti kannata alkaa kehittämään omaa drupalia jos valmiin koodin kopipeistaaminen tuottaa ongelmia.
edit:
Hanki ilmainen sivutila esim. bloggerista, jonne kirjoittelet mietteitä. Tili on auki muutamassa minuutissa, ja on varsin kattavat sivuhallintatyökalut.
piis.
en mä misttään bloggerista eikä tarvi enää vastata tänne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111
Hyvällä asenteella sä ainakin olet mukana hommassa. Pieni asenteen muutos voisi tuottaa hieman parempaa jälkeä ainakin jatkoa ajatellen. Kukaan tuskin haluaa auttaa sinua, koska ulosanti on kuin kiukuttelevalla kakaralla, joka ei saa karkkia.
Ei tarvi enää sen takia kun löysin koodin
hyvä, sittenhän sun ei tarvitse muuttaa asennettakaan.
...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.