Haluaisin tehdä selainpohjaisen (helpompi saada pelaajia) MMORPG:n, mutta en osaa itse Javaa. Peli olisi hyvin yksinkertaiset grafiikat omaava, eli suurin osa maastosta olisi vain yhdellä värillä tehtyä. Eri statsejakin vain hyvin vähän. Pääpaino lähinnä questeilla. Jonkin verran suunnitelmia osoitteessa http://t-o.dy.fi:8080/m/plainsin/
Sanokaa, jos kiinnostaa ohjelmoida jonkinlainen runko tälle, jotta pääsisin itse tekemään jotain sisältöäkin. Pelillä on myös IRC-kanava #plainsin@IRCNet.
Kai tuollasesta kuukausien työstä saa palkkaakin?
Ei. Ihan huvikseen moista tehdään. Kuitenkin, en ihan heti tarvitse mitään kovin kummoisia ominaisuuksia. Kartatkin (jotka minä voin tehdä) koostuvat pääasiassa näin lyhyistä riveistä: draw(1,1,256,256)(0,255,0). Ensimmäisissä sulkeissa on alue, jolle piirretään, toisissa sulkeissa väri tai kuva, jota käytetään ja mahdollisissa kolmansissa jotain flageja (tärkeimpänä solid).
MikkoMMM kirjoitti:
Haluaisin tehdä selainpohjaisen (helpompi saada pelaajia) MMORPG:n, mutta en osaa itse Javaa.
Ratkaisu: Opettele ohjelmoimaan. Turha odottaa, että joku tekisi kaiken raskaan työn sinun puolesta.
Uskomatonta miten ihmiset luulee että joku oikeesti alkaisi heille tekemään tämmöstäkii projektia tosta vaa "huvikseen".
Janzo kirjoitti:
Uskomatonta miten ihmiset luulee että joku oikeesti alkaisi heille tekemään tämmöstäkii projektia tosta vaa "huvikseen".
No, teenhän minäkin Erkkiä 'huvikseen'... ratkaisu tässä tilanteessa olisi mielestäni etsiä kasaan porukka, jota kiinnostaisi tällaisen systeemin kehittäminen. Jonkin verran koodanneena voin sanoa että juuri se runko on ehkä hankalin rakentaa siten, että sisältöä voisi vain 'maalata' päälle.
Siis ihan tarkoituksellako tuon MMORPG:n nimeksi on ajateltu PaljasSynti ?
Grez kirjoitti:
Siis ihan tarkoituksellako tuon MMORPG:n nimeksi on ajateltu PaljasSynti ?
Ehdotan nimeä Kuv Kaupunki Riimu Vana (SimCity RuneScape).
Taitaa tosin olla tarkoitettu plainilla tasankoa ja sinillä simiä.
[18:06:45] MikkoMMM Pelkistetty synti. Pelkistetty peli tosiaan on, ja on syntiä, että moinen on koskaan ollut olemassakaan!
Joo, ihan tarkoituksella pelin nimeksi on valittu PlainSin. Karkottaa oliot, jotka luulevat, ettei pelissä ole millään muulla, kuin grafiikoilla väliä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.