Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Millä kielellä macro recorderi?

Paulus M [22.10.2008 09:06:44]

#

Morjensta!

Oon koittanut browsailla ilmaisia macro recordereja netistä ja ei näyttänyt löytyvän kunnollisia - ajattelin, että kai se täytyy sitten itse vääntää oma recorderi.

Osaakohan kukaan neuvoa, että löytyykö millään ohjelmointikielellä esim. C++, VB tai Java käteviä kirjastoja, jolla pääsisi käsiksi näppäimistöön ja mahdollistaisi tämän macro recorderin valmistuksen. Eli ongelmahan ei vissiin ole se, etteikö näppäimistön painalluksia voisi hakea puskurista, vaan kenties se, että kuinka saada näitä painalluksia puskuriin, ilman että kukaan koskee näppäimistöön?

Eli minun pitäisi saada sellainen recorderi valmiiksi, joka tallentaa hiiren kilkkaukset, hiiren liikutukset, delay ajat ja näppäimistön painallukset.
Ja tämä recordattu macro pitäisi pystyä tallentamaan editoitavaksi tekstitiedostoksi ja luonnolliset macro pitää myös pystyä myös toistamaan.

Jos joku ympäristö mahdollistaa suhkot vaivattomasti edellä mainuttujen toimintojen rakentamisen, niin kertokaa ihmeessä omat ehdotuksenne?

Ajattelin, että macro recorderia voi jossain vaiheessa myös laajentaa interraktiivikseksi, jolloin voisi suurimman osan työajasta laiskotella ja venata, että tietokone tekee työn puolestani:)
Oon saanut aikaseksi jo ihan näppärän C++ ohjelman, joka käyttää hyväkseen trial versioita macro recordereistä; kuten auto macro recorder ja jibit, mutta ne ovat maksullisia, enkä pysty tulevaisuudessa sisällyttämään näihin interaktiivisuutta. Toiseksi jos kopion softani myös muille työkavereille, niin ei jaksa maksella lisenssejä kaikille koneille.

Oma ohjelmani siis tällä hetkellä vaan editoi valmistunutta macroa, jolla makro saadaan tekemään monenlaisia toistuvia asioita erillaisia parametreillä.

Kiitokset etukäteen!

Jackal von ÖRF [22.10.2008 11:53:59]

#

Javassa painalluksien tuottaminen onnistuu luokalla http://java.sun.com/javase/6/docs/api/java/awt/Robot.html

JussiR [22.10.2008 12:23:42]

#

GetCursorPos ja Getasynckeystate ja VB. noilla sain tehtyä itse kunnollisen macro recorderin.

kayttaja-2791 [22.10.2008 15:46:44]

#

No mitäs olet kokeillut? AutoHotKey:n tuohon pitäisi kai pystyä (ja alunperin juuri suunniteltukin tuohon, kai), ihan näpsäkkä ohjelma; ja ilmainen. Itse olen käytellyt sitä jonninverran yksinkertaisempiin skriptauksiin (näppäinkomentojen lähettäminen, ikkunan aktivoiminen jne.), mutta hiiren liikutuksesta ei sinänsä ole kokemuksia.

Paulus M [27.10.2008 11:16:14]

#

Kiitos monipuolisista vaustauksista!!! Nyt täytyy vain keksiämikä soveltuu tehtävään parhaiten. Olen vähän pohtinut asiaa, ja ehkä VB voisi olla näppärin. Java viritys vois olla varmaan kans aika tehokas, vaan ehkä vaatis vähän enemmän koodia.

Mutta en ole ainakaan itse saanut tallennettua hiiren liikkumista Auto Hotkeyllä. Recorderi tallentaa kyllä klikkaukset ja sijainnit, mutta ei ole kovin helposti hallittavissa, koska hiiren liikkumista paikasta A paikkaan B ei voida seurata, joka taas vaikeuttaa yksittäisten makrojen tekemistä/tai niiden toiminnan tarkkailemista.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta