Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Henkilöauto 3-5 hengen pakuksi?

Minä [05.10.2008 15:28:45]

#

Kyllä. Tunnistan foorumin ohjelmointiaiheiseksi, mutta yleisellä palstalla mennään ja täälä hajonta on suurta joten joku varmasti tietää asiasta jotain!

Henkilöauton (farmarin) muuttaminen pakettiautoksi kahdelle hengelle ei ilmeisesti ole iso urakka. Penkit pois, turvavyöt pois ja penkkien kiinnitykset umpeen niin ettei penkkejä voi helposti enää käyttöönottaa ja näiden muutosten jälkeen mennään ilmeisesti ihan vain muutoskatsastuksella..

Mutta mites kun ainakin Skoda Feliciaa on rekisteröity 2+3, niin että kolme "ylimääräistä" on vain tilapäisiä matkustajia. Penkit on ilmeisesti kovat..

Mulle nyt sinänsä ihan sama että onko takana penkit kovat vai ei kuhan pääsisi tuosta diesel-verosta eroon. Mutta hieno kysymys kuuluu, mitä vaaditaan että farkusta tulisi paku alennetulla verolla mutta kolmella paikalla?

Tähänkin ilmeisesti jotain vaaditaan mutta ei tuolta löydy mitään selkeää vastausta. Helpollahan tästä pääsisi jos ostaisi tuon skodan, mutta kun se on niin pirun ruma :)

K_L [05.10.2008 15:40:07]

#

AKE kirjoitti:

Käytännössä tällaisesta autosta pitää poistaa pysyvästi takaistuimet selkänojineen ja näiden kiinnitykseen tarkoitetut kiinnityspisteet. Erityistä suojaseinää pakettiauton ohjaamo-osaa vasten ei määräyksissä edellytetä. Sen asentaminen on kuitenkin suositeltavaa, koska se estää onnettomuustilanteissa tavaroiden liukumisen ohjaamoon.

Ts. jos haluat 3 paikkaa sinun tarvitsee laajentaa keskelle. Ei mikään mahdoton tehtävä, mutta käsijarru pitää löytyä.

edit:
taisin ymmärtää väärin tarvitset kolme lisäpaikkaa?

Minä [05.10.2008 16:25:01]

#

No sillä sinänsä ei ole merkitystä että onko paikkoja kolme, neljä vai viisikymmentä kuhan tuo vaimoke ja poika (silloin harvoin kun he autolla tulevat, auto on meikäläisen työvimpain lähinnä) mahtuvat kyytiin. Helpointahan teknisesti olisi takaa ottaa kaksi paikkaa pois niin siinähän kolmelle paikat ovat..

Miten vain tämä sitten verotusteknillisesti? Tuntuu nimittäin turhalta maksaa viisi sataa ylimääräistä diesel-veroa kun sitä ei ilmeisesti ihan välttämätöntä olisi maksaa. Diesel-auton kuitenkin tarvitsen kilometrien puolesta..

Grez [05.10.2008 17:51:00]

#

Minä kirjoitti:

Helpointahan teknisesti olisi takaa ottaa kaksi paikkaa pois niin siinähän kolmelle paikat ovat..

Eli jättäisit kahden etupaikan lisäksi 1 paikan taakse ja rekisteröisit sen sitten pakettiautoksi?

Joo, onnistuuhan se, mutta veroa menee kaksikäyttöautosta saman verran kuin henkilöautosta.

Kaksikäyttöautona pidetään pakettiautoa, joka on varustettu kuljettajan istuimen ja tämän vieressä olevien istuinten lisäksi muilla istuimilla tai niiden kiinnitykseen tarkoitetuilla laitteilla.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta