Mistä johtuu seuraava virheilmotus:
--------------------------------------------------------------------------------
Microsoft QuickBasic Extended
The NTVDM CPU has encountered an illegal instruction.
CS:0000 IP:43cd OP:ff ff ff ff ff Choose 'close' to terminate the application.
close / ignore
--------------------------------------------------------------------------------
Tietokoneessa jossa on XP toimii quickbasic moitteettomasti kaikki grafiikka tilat mukaanlukien. Mutta kun ostin kannettavan missä oli windows vista mutta laitoin siihen XP:n, niin kannettavassa ei toimi quickbasic. Tai toimii siihen asti kun laitan screen 13... en ole kokeillut muita screen tiloja. Mietin että onko tietokoneen näytönohjaimella mitään tekemistä tämän vian kanssa?
Kummatkin XP:eet sekä kannettavan että pöytätietokoneen, ovat piraatti XP:eitä, mutta eivät ole sama xp.
kiittäen pyöreänpöydänritari
Yrität ajaa 20 vuotta vanhaa ohjelmaa uudella koneella.
Joko laita uusi kone matkimaan vanhaa tai hanki modernimmat työkalut. Suosittelen jälkimmäistä.
jahas... eli tämä lärpykkä joutaa markkinoille ja uusi vanha kannettava hakuseen. kiitoksia vastauksesta. Varmaan toimii vaikka 5 tai 10 vuotta vanhoissa kannettavissa? siis tuo quickbasic.
Anna minulla \o/ Ei vain. Itse olen tuota DosBoxia käyttänyt siitä lähtien kun kaksitonnisen laitoin. En tosin Qbasicin kanssa, mutta tuppaa olemaan muutamia pelejä, jotka eivät toimi VdmSoundin kanssa kovin hyvin. Vaan mitä olen vähän testannut, Qbasicin pitäisi toimia sen kanssa. Tosin, jos kovinkaan raskasta koodia teet, varaudu että saat säätää hieman, tai kohtaat nopeusongelmia..
-Grey-
mitenkä voin poistaa tämän aiheen?? Ja voiko visual basicissä vaikuttaa pisteen kokoon? Tai jotenkin kun haluasin että kuvaruudun koko olisi se 320x200 niinkuin qbasicin screen 13.
No jos nyt haluaa Windows-ohjelmassa piirrellä pienempää resoa mutta näyttää koko ruudun kokoisena, niin yksi vaihtoehto olisi overlay. Ilmeisesti myöskin "full screen" ohjelma voi halutessaan käyttää eri resoa, ainakin 3D peleissä reson vaihtaminen onnistuu useimmiten. En sitten tiedä onko tämä vain 3D-puolen ominaisuus.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.