Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Excel-taulukot

timppa77 [15.09.2008 15:58:07]

#

Tietääkö kukaan miten exelissä yhdistetään kaksi listaa seuraavasti.
Esim. Listat nimi ja ikä

uusi lista

nimi
ikä
nimä
ikä

Grez [15.09.2008 16:22:49]

#

<nitpick> Osaiskohan ne Exelillä kertoa... </nitpick>

Mutta joo, mitä käytännössä tarkoitat listojen yhdistämisellä Excelissä? Tuskin kuitenkaan ihan sitä, että kopioit toisen listan leikepöydälle ja liität sen ensimmäisen perään? Vai?

ville-v [15.09.2008 16:59:44]

#

Jos sinulla on kaksi listaa, joissa toisessa on pystyrivi nimi ja toisessa pystyrivi ikä, eikös yhdistäminen olisi järkevämpää niin, että kopioit sarakkeen ikä sarakkeen nimi viereen etkä lomittain? Kyllähän pystyrivin pystyy valitsemaan ja kopioimaan kerralla.

timppa77 [16.09.2008 09:42:45]

#

Okei, kysyin asiaa epäselvästi. Mulla on toisessa sarekkeessa nimi ja toisessa ikä. Miten ne saisi siten että yhdessä sarakkeessa on seuraavasti,

nimi
ikä
nimi
ikä
jne..?

Grez [16.09.2008 11:18:07]

#

Tohon nyt tulee mieleen kolme yksinkertaista tapaa, joissa kussakin on erilainen lähestymistapa.

Itse tekisin niin, että kopioisin Excelistä nuo 2 saraketta Notepadiin (johonkin Windowsin vakionotepadia parempaan) ja korvaisin tabulaattorin rivinvaihdolla. Sen jälkeen kopioisin ne takaisin.

Toinen vaihtoehto olisi käyttää paria apusaraketta ja Excelin järjestelytoimintoa.

Kolmas vaihtoehto olisi kirjoittaa pieni VBA-skripti.

K_L [16.09.2008 11:50:38]

#

Grez kirjoitti:

Itse tekisin niin, että kopioisin Excelistä nuo 2 saraketta Notepadiin (johonkin Windowsin vakionotepadia parempaan) ja korvaisin tabulaattorin rivinvaihdolla. Sen jälkeen kopioisin ne takaisin.

Eikös tuo mene helpommin, kun ottaa copy ja transportoi paste. Vai ymmärsinkö väärin?

Grez [16.09.2008 12:01:13]

#

K_L kirjoitti:

Eikös tuo mene helpommin, kun ottaa copy ja transportoi paste. Vai ymmärsinkö väärin?

Ööh, tarkoitat kai "transponoi"..

Mutta siis jos oikein ymmärsin niin tämä

nimiA ikäA
nimiB ikäB
nimiC ikäC

haluttiin muotoon

nimiA
ikäA
nimiB
ikäB
nimiC
ikäC

Jos käyttäisi liitä määräten, transponoi, niin tulos olisi

nimiA nimiB nimiC
ikäA ikäB ikäC

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta