Morso vaa kaikille!
Elikkäs olen tekemässä hyppely peliini MapEditori. Tosin en ole vielä aivan varma, että miten saisin mah nopeasti tarkitettuu mihin kappale törmää. Eli tällä hetkellä MapEditori tallentaa palikan sijainnin tilekartassa sekä maailmassa.
Eli miten kannattaisi tehdä nopea törmäyksen tunnistus. Itse ajattelin eka, että etsisin kaikki lähellä olevat palikat, mutta jos kentän koko on todella suuri, niin hakuaika kasvaa aivan valtaviin lukemiin joten se ei kannata.
...tovottavasti saitte jotain selkoo!!!
Siis maailma koostuu tileistä jotka koostuu palikoista?
Jos käyttäjä on itse yhden palikan kokoinen, niin silloinhan käyttäjä voi koskettaa enintään 4 palikkaan. Kannattaisi siis varmaan lähteä siitä, että missä kohti käyttäjä on ja hakea ne palikat, joihin käyttäjä voi koskea ja sitten mihin tileen mikäkin palikka kuuluu.
Grez kirjoitti:
Siis maailma koostuu tileistä jotka koostuu palikoista?
Voi olla että tilet ja palikat ovat tässä yhteydessä synonyymejä :/
Ensinnäkin olisi hyvästä jos selittäisit onko palikat/tilet siis fixatussa ruudukossa, vai voiko niitä sijoittaa editorissa vapaasti minne mielii. Mille tarkalleen ottaen teet törmäystarkistusta, palikoille vai pelaajalle? Onko kyseessä C,C++ vai Pascal?
Janezki kirjoitti:
Voi olla että tilet ja palikat ovat tässä yhteydessä synonyymejä :/
Toki jos määritellään sanoja uusiksi, niin kaikki on mahdollista.
Mutta tosiaan, olisi kiva jos selitettäisiin hieman yksiselitteisemmin ja selkeämmin mitä haetaan.
Sen sijaan tuota ohjelmointikieltä en pitäisi hirveän olennaisena kun kysytään algoritmia. Sitten kun lähdetään pohtimaan algoritmin toteutusta, niin kieli astuu mukaan kuvioihin.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.