On aika tyhmää kun tulen ohjelmointiputkaan olen jo valmiiksi kirjautunut sisään ja koneella on muita käyttäjiä. Ja kaiken huippu on se, että ulos nappia painamalla ei tapahdu mitään (ainakaan minulla). Eli voisi korjata noinkin räikeän bugin!
Oletko koettanut useampaan kertaan painella ko. nappia?
Vai niin. Kyllä ainakin minulla uloskirjautuminen toimii sekä IE:llä että Mozillalla. Mikähän selain herralla sitten mahtaa olla?
(Eikös tämmöiset voisi kysellä sähköpostillakin Antilta?)
Muakin vähän ärsyttää että jos on unohtanut loggautua ulos niin sitten on kokoajan sisällä (olen nyt käytännössä jatkuvasti sisällä kirjaston ja koulun koneiden takia).
Tulipas testattua: uloskirjautuminen toimii (Opera/7.11 (Windows NT 5.0; U) [en])
lainaus:
Ja kaiken huippu on se, että ulos nappia painamalla ei tapahdu mitään (ainakaan minulla).
Luulen kyllä, että vika on selaimessasi. Mitä selainta käytät? Minulla uloskirjautuminen toimi kaikilla kokeilemillani selaimilla, mukaanlukien tekstipohjaisella Lynxillä.
lainaus:
Muakin vähän ärsyttää että jos on unohtanut loggautua ulos niin sitten on kokoajan sisällä
Tähän ratkaisuun olen päätynyt, koska se säästää monelta tunnuksen ja salasanan näppäilyltä. Joillakin keskustelualueilla on mahdollisuus valita kirjautumisen pituus tai "ikuinen" kirjautuminen - se voisi kyllä olla toteuttamisen arvoinen asia täälläkin.
Mulla on ihan IE 6.0 ja keksit ja kaikki hyväksytään.. ja klikkailin sitä Ulos nappia noin 30 kertaa :D
Missäköhän mahtaa olla bugi? PHP scriptissä vaiko mun selaimessa? :P
Musta on myös omituista et jos jää kirjautuneena sisään niin keksistä löytyy käyttäjän salasana ihan selväkielisenä..
Jos ei uloskirjautuminen toimi nappia painamalla, niin kokeilkaa päivittää sivu Ulos-napin painamisen jälkeen Ctrl+F5:llä. Jos ei auta, niin selaimen välimuistin tyhjennys ja evästeiden poistaminen voivat myös auttaa asiaan. Ainakin IE:llä oletusasetuksilla tahtoo aueta vanhojakin sivuja...
lainaus:
Musta on myös omituista et jos jää kirjautuneena sisään niin keksistä löytyy käyttäjän salasana ihan selväkielisenä..
Nyt kun tämäkin tieto on täällä sitten kuulutettu, niin eikö profiilisivulle, Laaksonen, saisi jonkinlaista salasananvaihto toimintoa väärinkäytösten ehkäisemiseksi tai ainakin hidastamiseksi?
Juu auttoi toi keksien poistaminen.. On tää IE outo selain kun ei osaa keksejä poistaa vaikka niin skriptissä varmasti tehdäänkin(?).
lainaus:
Tämä asia olisi pitänyt korjata jo kauan sitten. Systeemiä on nyt muutettu, ja tästä lähtien salasanoja ei voi selvittää evästeitä tutkimalla.
Jos viestin lähettäminen tai kommentointi ei onnistu ("Virheelliset käyttäjätiedot!"), kirjaudu ulos sivustolta tai tuhoa evästeet ja kirjaudu sisälle uudestaan. Tämän jälkeen kaiken pitäisi toimia siinä missä ennenkin.
Semmoinen olis aikas hyvä juttu että miten tahansa omaa profiiliaan muuttaa, tarvii siihen salasanan, niinkuin irc-galleriassa.
Mulla oli IE:n kanssa sama vika että se näyttää uloskirjautumisen jälkeen mun olevan vieläkin sisällä. Mutta kun sivun päivittää ni ei se sitten enää näytä sitä. Eipähän tartte enää päivitellä ku löysin hemmetin hyvän selaimen: Opera 7! Tästä selaimesta en aio luopua.
Opera 7 on mun mielestä ihan buginen kikkare.. mä tykkään enemmän operan 6 versioista
lainaus:
Mulla oli IE:n kanssa sama vika että se näyttää uloskirjautumisen jälkeen mun olevan vieläkin sisällä. Mutta kun sivun päivittää ni ei se sitten enää näytä sitä.
Sivu varmaan tuli uloskirjautumisen jälkeen selaimen välimuistista. Asetuksia muuttamalla olisi varmaan IE:ssäkin saanut sen toimimaan oikein.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.