Joops, taas OGL-ongelmia. Tarkoitus olisi piirustella viivoja ja pisteitä 2d-pelimaailmaan, ammuksiksi ja efekteihin. Kuitenkin jos GL_BLEND on päällä, primitiivejä ei piirry jos niitä ennen on piirretty jotain läpinäkyvää jonnekin päin ruutua. Jos esimerkiksi piirrän kartan, jossa ei läpinäkyviä kohtia, sitten viivapartikkelit vaikkapa värillä rgba(1, 0, 0, 0.5) ja lopuksi tekstiä ja spritejä, homma toimii. Jos vaihdan partikkelien piirron tekstin jälkeen tai aivan loppuun, mitään ei piirry, ellen disabloi GL_BLENDiä ennen viivojen piirtoa, jolloin tietty menetän viivojen läpinäkyvyyden. Eipä tästä nyt vielä oikeastaan haittaa ole, mutta ajattelin josko tulevaisuudessa rupeaisin piirtelemään puoliläpinäkyviä efektejä spritejen päälle. Lisäksi vaikuttaa hassulta että edelläpiirretty vaikuttaisi piirrettävään. Mistähän moinen voisi johtua?
Jos ne on ne edelläpiirretyt jotka aiheuttaa ongelman, siellä jää tyypillisesti päälle jotain mikä vaikuttaa viivojen rendaukseen. Kestosuosikkeja on ainakin tekstuurit, materiaalit ja BlendFunc-arvot.
Onhan GL_DEPTH_TEST pois päältä? Et tarvitse sitä ollenkaan 2D kanssa.
Tekstuurihan siellä oli jääny päälle, empä taas osannu yhdistää että tietty viivatki teksturoitais. Kiitosta.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.