Haluaisin avata VB-ohjelmalla Excelin ja manipuloida sitä sieltä käsin. Mikäköhän tässä koodissa on vikana( VB 6 koodi, jota en saa toimimaan VB .NET versiossa) Osaisiko joku auttaa. Lisäksi olisiko jollain koodivinkki miten saan kopioitua VB- Ohjelmalla tekstitiedoston Excel sheettiin
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click Dim xlApp As Excel.Application Dim xlBook As Excel.Workbook Dim xlSheet As Excel.Worksheet xlApp = CreateObject("Excel.Application") xlBook = xlApp.Workbooks.Add 'tätä riviä ei tunne xlSheet = xlBook.Worksheets(1) xlSheet.Activate() xlSheet.Cells(1, 2) = 5000 xlSheet.celss(2, 2) = 75 xlSheet.Cells(3, 1) = "total" xlSheet.Range("B3").Formula = "=Sum(R1C2:R2C2)" xlSheet.Application.Visible = True End Sub End Class
Mä en ollenkaan ole kuullutkaan tollaisista xlApp parametreistä, mutta kokeileppa SendKeys:sillä manipuloida.
-PC-Master-
Tarvis saada tällanen interop importattua, mutta mitenkäköhän se onnistuis? Mulla on visual basic .NET ja office 2000 käytössä. auttakaa joku miten saan edes aukaistua sen excelin VBn kautta please.. Referensseihin oon lisännyt ms Excel 9.0 tool libraryn ja office 10.0 tool libraryn
Imports Microsoft.Office.Interop
xlBook = Ctype(xlApp.Workbooks.Add, Excel.Workbook)
Vieläkin se valittaa tolla rivillä että:
Old format or invalid type library
sama seuraavalla, vaikka lisäis
xlSheet = CType(xlBook.Worksheets(1), Excel.Worksheet)
Olisko mitään vinkkiä mitä kirjastoa se kaipaa tai mikä on vikana
Jees ratkaisu löytyi. Jos kohtaat tollaisen Old format or invalid type library ongelman automatisoidessa exceliä se johtuu bugista maa-astetuksissa tällainen hässäkkä saa sen toimimaan
System.Threading.Thread.CurrentThread.CurrentThread.CurrentCulture = _ System.Globalization.CultureInfo.CreateSpecificCulture("en-US")
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.