Ja taaaaaaaaaaas mä tarviin apua! Miten ASM-kirjasto(tai mikä onkaan) saadaan liitettyä ohjelmaan? Olen kokeillut jo $INCLUDE-käskyllä!
-PC-Master-
Mikähän kirjasto on kyseessä? QLB-kirjasto tulee ladata QB:n komentoriviparametrilla /L.
Eli jos kirjaston nimi on pelle, käynnistä QB seuraavasti:
qb.exe /l pelle
Yleensä kirjastojen mukana tulee vielä .bi-tiedostoja (vastaa C:n .h:ta), jotka tulee $INCLUDE:ttaa (sisältää yleensä funktioiden prototyypit).
Assembler-kirjastoista oli kyse!
Mutta ei niitä /L-komennolla yhäkään pysty lataamaan! Entä voiko OBJ-höskiä mitenkään käyttää ohjelmassa?
-The PC-Master-
Ei sillä ole mitään väliä millä kirjasto on väännetty, jos QB:n kanssa halutaan yhteensopivuuttaa niin QLB ja LIB -tiedostot on joka tapauksessa oltava.
Mikä se kirjasto oikein on? Mitä tiedostoja siihen sisältyy?
Öööööö-DirectQB. Mutta keksin juuri äsken korvikkeen sen hiiri-jutulle. (Ja vieläpä suomeksi!) No kuitenkin löysin jutun miten sen voi asentaa, mutta se sanoo
"Not installed" kaikille komponenteille, paitsi Main-käskysarjalle, ja se suostuu siis asentamaan vain sen. No, mä etin netistä jonkin ohjelman jossa käytetään sitä, ja katson miten sitä käytetään. Kiitos vain kaikille avuliaille!
-The PC-Master-
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.