Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB.NET: MIten saan komponentit sidottua toisiinsa? VB2008

Sam76 [17.07.2008 19:41:40]

#

Tämä on taas näitä "kaikkihan tämän tietävät"-tasoisia kysymyksiä mutta minä olen jäänyt välistä.. ELi miten saan winformiin sijoitetut komponentit sidottua toisiinsa siten, että niiden sijainti ja koko säilyvät samassa suhteessa, vaikka pääikkunan kokoa muutetaan? Olen kokeillut jo useita vaihtoehtoja mm. TableLayoutPanel:ia mutta eihän siitä koko hommasta tule mitään. Hermot vaan menee..

DrDeath [17.07.2008 20:17:52]

#

Kaikkein helpoin tapa sitoa komponentteja on ropen avulla, mutta joskus chargelinen käy myös mainiosti. Minulla nuo komponentit pysyvät ihan w/o binding eikä flounderaa kovinkaan paljoa.

Sam76 [17.07.2008 21:20:41]

#

Tuotatuota, mistähän tälläisen rope-ominaisuuden mahtaisi löytää? En nyt jotenkin pääse kärryille tästä hommasta ollenkaan(mikä ei kovinkaan suuri yllätys)...Ja logiikka varmaan menee siten, että esim tekstiboksi sidotaan groupbox:iin ja groupbox winformiin jne, vai?

DrDeath [17.07.2008 22:43:32]

#

rope = naru
chargelinen = kuormaliina
w/o = ilman
binding = sitomista
flounder = rimpuilla

eli vitsi, mutta nopealla googletuksella löyty tämmönen: http://www.vb-helper.com/howto_net_bind_control_properties.html olisikohan tuo?

Sam76 [18.07.2008 09:56:19]

#

Tänks, kuormaliina tulikin aivan uutena juttuna :)

Kattelin tuota demoa pikaisesti, siinä komponenttien toiminnallisuudet oli sidottu toisiinsa, ei sijainnit. Mutta tutustun tarkemmin, jospa se siitä aukeaisi.

Sam76 [18.07.2008 11:51:47]

#

Nonyt, sain edes jotain selville. Laitanpa tännekin, jos joku muukin sattuu painimaan ks. asian kanssa. Elikkä anchor-ominaisuudella saa komponentin liimattua haluamaansa kohtaan. Pääformin maximumsizeksi kannattaa sitten laittaa 0;0 -> kokoa voi muuttaa niin suureksi kuin haluaa.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta