Joo eli, saakos SDL:llä tarkistettua mitä näppäintä on painettu, näppäimen paikan mukaan? Tahtoisin iskeä pelihahmon liikuttelun QWERTYn WASDiin (omassa vastaavat ovat HSLN), mutta vaikkapa keydownin SDLK_w prokkaa sieltä, josta kirjoitan w:n. Pelin soisi kuitenkin mielellään toimivan ilman lisäkikkoja myös QWERTY-näppiksillä, joten en voi tarkistaa SDLK_h:takaan vastaan. Käyttiksenä Ubuntu 8.04.
Saa laitteistoriippuvaisesti, nimittäin näppäimistöltä käyttöjärjestelmälle tulee vain näppäimen scancode, joka on SDL:n kautta saatavilla SDL_Event-rakenteessa: event.key.keysym.scancode
.
Suotavampi ratkaisu on pyytää käyttäjältä nuo napinpainallukset alussa ja tallentaa asetus vaikkapa tiedostoon. Minusta neljän napin painaminen ei ole liikaa vaadittu, ja samalla käyttäjällä on mahdollisuus valita mieleisensä napit, jos wasd-asettelu ei miellytä.
Totta, näppäinten kysely olisi varmaankin paras tapa. Kiitoksia.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.