Mulla on epätietoisuutta siitä, että pystyykö mail funktiolla lähettämään myös HTML viestejä ja jos pystyy niin miten.
eli käytän tätä
mail($address, "Otsikko", $viesti, $headers);
Löytyy ihan suoraan sieltä manuaalin esimerkeistä (example #4): https://www.php.net/manual/en/function.mail.php
Jos kopion alla olevat ohjelmaan, niin ei toimi. Pitääkö tehdä muutakin?
// To send HTML mail, the Content-type header must be set
$headers = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
$headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";
Hei sellanen tuli mieleen, että kun yrittää mail funktiolla lähettää sähköpostia,
mail($osoite, "otsikot jne", "viesti jne", "mistä tuli jne"); ?> //Vain esimerkki..
niin miksei esim. ainakaan jippiin ja kolumbuksen sähköpostit ota vastaan näitä viestejä?? hotmailin sähköposti kyllä ottaa.. Eli mikä voi olla vikana ja esim. kun taas jostain nettikaupasta olen joskus jotain tilannut ja syöttänyt kolumbuksen sähköpostiosoitteeni sinne, niin sieltä on kyllä saapunut saman tien automaattisesti tilausvahvistus sähköpostiin.. Mikä vikana..?
Itse olen tullut siihen tulokseen, että joillakin palveluntarjoajilla PHP:n muodostamat viestit tungetaan automaattisesti spämmiksi, koska ne vaikuttavat rakenteeltaan spämmiltä.
Itse käytän yleensä erillistä mailifunktiota joka tekee paremmin muotoiltuja posteja jotka tuntuvat myös menevän paremmin läpi.
Voisiko joku valaista, että miksi ihmeessä PHP antaa lähettää sähköpostia sillain, että vastaanottajalla näkyvä lähettäjä voidaan määrittää itse. Tämähän on valtava tietoturvariski!
Samasta syystä kuin ihan mikä tahansa sähköpostiohjelma antaa tehdä niin. Ja onnistuupa se vaikka telnetillä.
Valtava tietoturvariski on kuvitella, ettei sähköpostin lähettäjäksi voi lähtökohtaisesti merkitä mitä tahansa. (Toki esim. domainkeys parantaa tilannetta, mutta se ei ole hirveän laajassa käytössä ja suurin osa käyttäjistä ei sitä tarkista vaikka lähettäjällä olisikin käytössä)
Ihan sivuhuomautuksena, niin sama tietoturvariski on myös perinteisissä kirjeissä.
Myös tekstiviestejä pystyy lähettämään niin, että lähettäjänä näkyy lähettäjän itse määrittämä numero.
Faksien ylälaitaan tulostuva lähettäjätieto on myös lähettäjän itse määriteltävissä.
Puhelinnumeron väärentäminen saattaa olla hankalampaa. Tietääkseni sekin on ainakin joskus ollut mahdollista E1-yhteydellä, mutta saattaa olla että nykyisellään kaikki teleoperaattorit rajoittavat ilmoitettuja numeroita näissäkin liittymissä.
Mitä tarkoitat tuolla "erillisellä" mailfunktiolla?
No sitä, että minulla on oma funktio (MyMail) joka lähettää sähköpostia käyttäen xpertmailer paketin luokkia. Tapoja on tietenkin monia.
No pitääpi testata, jos viestit saisi paremmin läpi tuon avulla..
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.