Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB.NET: WPF / XAML: ListView kontrolli ongelma

Koivu [30.06.2008 19:32:30]

#

Päivää!

Minulla on .NET sovelluksessa tietoa tallennettuna ObservableCollection luokasta periytettyyn olioon. Nyt tämä tieto pitäisi saada ruudulle näkyviin. Seuraavalla XAML-pätkällä tämä ei onnistu, ja nyt tämä tieto pitäisi saada ruudulle näkymään. Seuraavalla XAML-pätkällä se ei toimi, ja kaikki vinkit olisivat tervetulleita.

Eli tarkoituksena on saada kaikkien Row-olioiden ensimmäinen arvo kiinni. Mikäli poistan kolmannelta riviltä pätkän:

DisplayMemberPath="Item(0).Value"

niin itse oliot näkyvät nätisti ruudulla, mutta niiden sisältämät arvot eivät. Kyseisen XAML-pätkän kanssa sovellus tuottaa ikkunaan kyllä saman verran rivejä kun on Row-olioitakin olemassa, mutta ne ovat "tyhjiä". Eli hiirellä voin valita niistä mieleiseni, mutta mitään tekstiä ei näy.

XAMLin ulkopuolella itse koodissa Rows.Item(0).Value palauttaa arvon, ihan nätisti.

<Grid>
   <StackPanel>
      <ListView Height="150" DisplayMemberPath="Item(0).Value"  Visibility="Visible">
         <ListView.ItemsSource>
            <Binding Source="{StaticResource data}" Path="Rows" BindsDirectlyToSource="True" Mode="OneWay"/>
          </ListView.ItemsSource>
       </ListView>
    </StackPanel>
</Grid>

Mitäs teen väärin?

-Koivu

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta