Olen yrittänyt saada toimimaan PHP-koodia, jolla saisi toisella sivulla olevan listan tietyt kohdat muutettua tiettyyn muotoon;
Koodin ideana on tulostaa kaikki kohdat, joissa on osallistujarivillä "-"-merkin toisella puolella minaminamina käymällä kaikki rivit läpi, mutta jotain tuntuu mättäävän (olen aloittelija, älkää haukkuko ihan lyttyyn kiitos). :)
<?php $filu = fopen("luokka.txt", "r"); $sis = fread($filu, filesize($file)); fclose($filu); $sisalto = explode("\n", $sis); $pvm = $sisalto[0]; $luokannimi = $sisalto[1]; $paikka = explode(" - ", $sisalto[2]); $mina = ". minaminamina "; for ($x = 5; $x<105;) { $osallistuja = explode("-", $sisalto[$x]); $osallistujanumero = $x - 4; if ($osallistuja[0] = $osallistujanumero . $mina) { echo $osallistuja[1] . '<br />' . $pvm . ' - ' . $luokannimi . ' - <a href=\"' . $paikka[1] . '\">' . $paikka[0] . '</a> ' . $osallistujanumero . '/100<br /><br />'; $x = $x + 1; } else $x = $x + 1; } ?>
luokka.txt
08.02.2008 1 - luokan nimi on X Paikka - http://webbiosoite 1. hlö1 - joku 2. hlö2 - joku 3. minaminamina - joku
.. ja luokka.txt'n koodi jatkuu sadan osallistujan verran. explodeissa vikaa ainakin?
Myös ideoita koodin laajentamiseen niin, että samassa luokka.txt-tiedostossa olisi monta luokkaa allekkain listoineen - omat taidot eivät tähän riittäneet. :)
Voisikohan tuossa for-silmukassa olla jotain vikaa?
Itse ainakin toteuttaisin tuon whilella näin:
$x = 5; while($x<105) { $osallistuja = explode("-", $sisalto[$x]); $osallistujanumero = $x - 4; if ($osallistuja[0] = $osallistujanumero . $mina) { echo $osallistuja[1] . '<br />' . $pvm . ' - ' . $luokannimi . ' - <a href=\"' . $paikka[1] . '\">' . $paikka[0] . '</a> ' . $osallistujanumero . '/100<br /><br />'; $x = $x + 1; } else $x = $x + 1; }
Mitä koodi tulostaa nyt?
ei muutosta. :/
$filu = fopen("luokka.txt", "r"); $sis = fread($filu, filesize($file)); fclose($filu); $sisalto = explode("\n", $sis);
Voisit laittaa tämän pelkästään näin:
$sisalto = file("luokka.txt");