Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: 3d-pelimoottori ja matematiikka

KoodiNoppa [17.06.2008 22:45:58]

#

Mitä matemaattisia rakenteita ja funktioita tarvitsee 3d-pelimoottoria tehdessä?

Trigonometriaa ja neliöjuurta ainakin, sekä vektoreita ja matriiseja. Mutta minkälaisia matriiseja? Ja mitä vektorien ja matriisien operaatioita tarvitaan?

vehkis91 [18.06.2008 00:50:39]

#

Etköhän huomaa siinä tehdessä...

Jaska [18.06.2008 02:03:39]

#

Google auttaa: http://www.amazon.com/Mathematics-Programming-Computer-Graphics-Development/dp/1584500379 ja sieltä search inside. Riippuen moottorin laajuudesta, ei tietenkään kaikkea tarvitse heti tietää. Uskoisin, että jos lukee yliopiston lineaarialgebran peruskurssin, niin sillä tietomäärällä pääsee jo pitkälle.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta