Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Egytia, selainpeliprojekti

Sivun loppuun

Samppuli [14.05.2008 14:07:32]

#

Hei kaikille lukijoille. Eli minä etsin tiimiä peliprojektille nimeltä Egytia. Olen suunnitellut pelin läpikotaisin valmiiksi, tarvitsen enään vain tiimin.
Eli minun on pakko ilmoittaa, että tiimi tarvitsee todella hyviä jäseniä, eli toisinsanoen kriteerit ovat korkealla. Mutta jos sinua kiinnostaa,
voit lähettää tänne vastauksen, ja yrittää päästä mukaan. Eli tiimiin tarvitaan:

-Ohjelmoija/koodari(PHP:n pitäisi onnistua)
-Graafikko(En tarkoita kuvanmuokkaajaa, vaan sellaista joka osaa itse tehdä kuvia!)
-Tietuturvasta huolehtija(Pystyy auttamaan ohjelmoinnissa niin, että hakkerit pysyvät loitolla)
-Sivun ulkoasun tekijä(osaa luoda valmiiksi suunnitellun ulkoasu, sivun ulkoasun tekijä on paljon tekemisissä graafikkoon)

Ja sitten kaikille vielä, mitä minä teen:
-Ohjelmoin, hallitsen PHP:tä harmittavasti kyllä vähän, mutta HTML onnistuu erittäin hyvin, Java ja Flash myös.
-Suunnittelen peliä
-Teen grafiikkaa, eli kaikkia pieniä kuvia luultavasti, koska isoista kuvistani tulee haperoita.
-Yritän auttaa tietoturvassa niin paljon kuin osaan.
-Suunnittelen ulkoasuntekijälle, minkä lainen ulkoasusta tulisi. Tässäpä vielä jo kuva valmiiksi: http://www.uploadgeek.com/uploads456/0/suunnitelma.gif

Pelin idea

Egytia

Egytia on Browser Based (selainpeli) Game. Peli on siis samanlainen kuin Gladiatus, Holy-War jne. Mutta
olen suunnitellut joitain niistä poikkeavia asioita. Eli Egytiassa on levelit, aloitetaan levelistä 1.
Kun metsästetään tai taistellaan toisia pelaajia vastaan, saadaan tavaroita. Tavarat näkyvät inventoryssa
kuvina, eli niitä vain klikataan jotta ne voidaan käyttää, ei siirretä, koska siirtäminen on aika monimutkaista
toteuttaa. Tässä vielä kuva inventaariosta/tavaravalikosta: http://www.uploadgeek.com/uploads456/0/inventory.gif

Metsästämisessä vain klikataan, kuinka kauan pelaaja tahtoo metsästää. Yhden päivän maksimimäärä metsästystä
on 180 minuuttia. Metsästää voi joko erissä tai kerralla. Metsästämisen jälkeen, kun aika on kulunut, tulee
reportti. Reportissa on arvotut taistelutulokset, jotka siis pohjautuvat hahmon tasoon. Eli, jos hahmo
on tasolla 1 hän saa tason 1 tarvikkeita ja vain vähän rahaa. Jos hahmolla on käytössä kolme tavaraa, ja on
tasolla yksi hän saa 1(hahmon lvl) + 3(tavarat) eli 4 levelisen tavaroita ja muuta. Okei, ja kuva metsästyksestä ja raporttilistasta on tässä:
http://www.uploadgeek.com/uploads456/0/metsastys.gif

Eli, tuo on nyt jaettu kahteen eri ruutuun, mutta siis kun pelaaja pelaa, hän näkee 1 uusi viesti oikeassa reunassa. Klikkaamalla numeroa, hän saa
raportit esiin. Raporteista hän klikkaa uusinta raporttia. Sitä klikkaamalla uuteen ikkunaan aukeaa kuvassa oleva raportti. Luettuaan sen, klikataan
Takaisin nappulaa, ja sitten painetaan ruksia sen raportin oikeassa reunassa.

Taistelu toista pelaajaa vastaan käy kirjoittamalla haluamansa uhrin nimen, jonka jälkeen odotetaan arvotun
ajan verran, eli 5-30min. Tämä on realistista siksi, että jos hyökkääjällä ja uhrilla olisi "välimatkaa"
oikeassa Egyptissä, käveleminen kestäisi hetken. Taisteluista saa kokemusta (exp) sen mukaan, kuin
vihollinen menettää hitpointteja(elämää/energiaa).

Arvot tulevat peliin myös. Eli 1-10 levelinen on orja. Orja saa 24 tunnissa 2 rahaa.
Kun ollaan levelillä 10-15 ollaan kansalainen. Kansalainen saa 24 tunnissa rahaa 10.
Kun ollaan tasolla 15-25 pelaaja on sotilas. Sotilas saa rahaa 24 tunnissa 30.
Kun ollaan tasolla 25-40 ollaan faaraon neuvonantaja. Neuvonantaja saa 24 tunnissa rahaa 350.
Kun ollaan tasolla 40-60 pelaaja on sotapäällikkö. Sotapäällikkö saa 24 tunnissa 2 orjaa, ja yksi
orja tarkoittaa 24 tunnissa 10 kolikkoa. Eli jos sotapäällikkö 5 päivää, omistaa 10 orjaa ja
saa 24 tunnissa 100 kolikkoa. Maksimi orjamäärä sotapäälliköllä on 30.
Kun ollaan levelillä 60-ääretön saa pelaaja arvokseen faaraon. Faarao saa jokaisella tasollaan
kasvatettua orjien maksimimäärää 1:llä. Eli jos faarao on levelillä 80 hän saa 30+20 orjaa.

Nämä palkat, mitä saa 24 tunnissa, ovat palkkoja, joiden eteen ei tarvitse tehdä mitään. Ne vain tulevat,
kun päivä vaihtuu toiseen.

Työtä voi tehdä erikseen. Kun klikkaa Kylä-nappulaa valikosta, tulee esiin:
-Kauppa
-Orjakauppa
-Sepänpaja
-Työ
-Tori

Kun klikkaa työtä, pääsee taas aikavalikkoon. Töitä voi tehdä yhdellä kertaa 12 tuntia. Joka tunti saa
tietyn verran palkkaa. Ja työpalkat menevät näin:
1lvl=1/h. Orja
5lvl=3/h. Kivien kuskaaja
8lvl=7/h. Kotiapulainen
14lvl=15/h. Palatsin lattien luutuuja.
16lvl=30/h. Orjien ruoskia.
20lvl=50/h. Arkkitehtuuri.
22lvl=70/h. Diplomaatti.
24lvl=100/h. Kunnioitettu sotilas.
30lvl=175/h. Faaraon vartija.
37lvl=200/h. Sotastrategisti.
50lvl=600/h. Faaraon armeijan kenraali.
60lvl=1000/h. Faarao.

Orjakaupassa voi myydä saamiaan orjia hinnalla 50.

Kaupasta voi ostaa itselleen tavaroita. Aina kun pelaaja ostaa kaupasta esineen, ostetun tilalle
tulee uusi, pelaajan pisteytyksen mukaan arvottu esine.

Sepänpajalla voi tehostaa aseitaan eli jokaiselle aseelle voi ostaa pisteitä, joilla sitten
samalla tavalla kuin pelaajalla voi antaa pisteitä. Jokaisesta ostetusta pistesupusta maksetaan 500.

Skillit/taidot olen myös suunnitellut tähän peliin. Eli pelaajan omasta profiilista löytyy nämä taidot:
-Voima
-Ketteryys
-Puolustus
-Energia
-Karisma
-Kaupankäynti

Jokaisen tason saatua pelaaja saa 5 pistettä. Näillä pisteillä pelaaja kykenee kehittämään vain 5
taitoa. Nimittäin kaupankäynti kasvaa itsestään, koska Torilla voi pelaaja laittaa omia tavaroitaan
myyntiin, ja määrätä itse niille hinnan. Taisteluista saa ruokaa, juomia ja varusteita.
Kaikkia näitä voi myydä torilla, ja jokaisesta torilla myydystä tavarasta saa Kaupankäyntiin
niin paljon tasoja, kuin myydyllä esineellä oli hintaa.

Tässä pelaajan tilastoista kuva:
http://www.uploadgeek.com/uploads456/0/tilastot.jpg

Taisteluiden voittajiin on oma kaava, joka vielä suunnitteleilla, mutta se menee jotenkin näin:
Voima + Puolustus + Aseen Voima + Aseen Puolustus = Hitpoints + Arvotaan vihollisen puolustuksen peruseella, eli jos hyökkääjän lvl on 5 ja puolustajan 3 tehdään näin:
5 * 3 [Arvotaan, jos summaksi tulee 3-5, tuota summaa ei lisätä iskuun.] Ja summaksi nyt tuli 4. Summa lisätää hitpointseihin. Lopullinen kaavake tulee,
kun vielä kerron hyökkääjän statuksen.

Voima = 5
Puolustus = 5
Aseen Voima = 3
Aseen Puolustus = 2
= 5 + 5 + 3 + 2 + 15(5*3) = 30

Taistelussa käydään 3 vuoroa, ja ne ilmoitetaan näin. (Hyökkääjän nimi on Samppu ja puolustaja Esko80)
____________________________________
|1vuoro| Samppu - 5hp/ Esko80 - 30hp
____________________________________
|2vuoro| Samppu - 32hp/ Esko80 - 15hp
____________________________________
|3vuoro| Samppu - 32hp/ Esko80 - 30hp
____________________________________
Samppu - 69hp / Esko80 - 75 hp
Voittaja Häviäjä

Tässäpä vielä kuva siitä, mitä tarkoitan:
http://www.uploadgeek.com/uploads456/0/taistelu.gif

Ja sitten vielä yksi asia, nimittäin palkka

Eli, jos saadaan tiimi kasaan, ja peli kuntoon, aloitetaan mainostus. Kun olemme mainostaneet ja saamme käyttäjiä, käyttäjät kutsuvat lisää
lössiä pelaamaan, nimittäin kun rekisteröidytään tietystä linkistä, suositellut pelaaja saa 2 kehityspistettä ja 50 rahaa.

Sitten, jos vain haluamme, lisäämme peliin Premium-tilit. Eli maksamalla tiimin PayPal tilille 2,50€ saa pelaaja 10 päiväksi premiumin.
Pelaaja voi ostaa Gold tai Platinut premiumin. Gold on siis 2,50€ maksava, joka kestää vain 10 päivää. Platinum maksaa 15€ ja sillä saa 6 kuukaudeksi
premiumin. Tuotot jaetaan kesken admineiden kesken.

Ja näiden lisäksi, ainakin yksi tuotto tulee, nimittäin jos saadaan kasaan käyttäjiä, eräs firma on kiinnostunut. Sieltä saadaan banneri sivulle
ja sitäkautta voi saada jopa 10,000€ per kuukausi. Itselleni on tehty jos sellainen diili, mutta siitä sitten tiimin kesken.

Jos täytät tiimin vaatimukset, tai olet jotenkin muuten kykenevä liittymään, yritä ihmeessä :)
Kritiikit ja kommentit + Ideat otetaan myös vastaan!

Vaihdoin kuvien olinpaikan, koska Imageuploadissa oli troijalaisia

Kray [14.05.2008 14:48:27]

#

Hmm... Hyvin olet ainakin suunnitellut. Sen verran voisin edellisiä täälläsiä ketjuja seuranneena, että kyllä tollee huomattavasti todennäkösemmin tekijöitä saa kuin mitä jotkut on ollut :). Mites on, osaan php:tä siedettävästi. Voisin (ehkä) osallistua projektiin. Eli ensinnäkin ratkaiseva tieto että olisko itelläni osaamista on: Käytetäänkö pelissä tietokantaa (esim. MySQL) vai tekstipohjaista? Nimittäin tietokannalla meikäläisellä tyssää heti. Mutta siis itse olisin innokas kun ei itellä käynnissä mitää isompaa projektia ole.

Samppuli [14.05.2008 14:59:24]

#

Okei, siis tarkoituksena alunperin olisi käyttä tietokantaa, mutta jos projektin pystyy tekemään ilman tietokantaa, voidaan peli tehdä myös niin. Jos peliä ei kyetä tehdä ilman tietokantaa, voin ottaa sinut koodaamaan, ja itse opettelen tietokannan, tai sinä ja minä opetellaan ne. Eli lisää minut meseen, koska sitä nyt enimmäkseen käytän (osoite sami.pentti@hotmail.com)

Edit: Vastaanotan enää vain Tietoturvasta huolehtijan. Tiimissä on jo 3 koodaria
ja graafikko/sivun ulkoasuntekijä.

Lebe80 [14.05.2008 18:46:54]

#

Eiköhän ne koodarit saa sen tietoturvan itsekin kuntoon, kun vain pitävät mielessä, ettei tallenna salasanoja selkokielisenä minnekään, muistaa aina $_GET/$_POST yms. muuttujien kanssa sen, että karsii epäkelvot merkit pois aina ennen asetetun muuttujan käyttöä. Hyvä muistisääntö on se, ettei käytä noita varattuja muuttujia, vaan siirtää sen arvon siivottuna uuteen muuttujaan. Tällöin alkuperäinen arvo säilyy aina esim. $_GET -muuttujassa eikä tule eskapoitua useaan kertaan samaa muuttujaa.

Jos tuntuu etukäteen siltä, että projekti saattaa venähtää pidemmäksi, niin luokaa esim. bloggeriin kehitysblogi, josta voi seurailla projektin etenemistä. Muutenkin suosisin noiden isojen firmojen palveluita esim. kuvien tallentamiseen (esim. picasaweb), juuri noiden virusten yms. kannalta. Ei se Google kuitenkaan ihan "niin" paha ole. Itse esimerkiksi en ole koskaan kuullutkaan nykyisestäkään tallennuspaikastasi... Rapidsharekin menisi vielä suht'mukisematta.

Puhveli [14.05.2008 19:00:24]

#

Suosittelen hommaamaan vielä jonkun tarkistamaan oikeinkirjoituksen. Vaikka projektin johto tuntuukin jaksavan suoltaa tekstiä, taivutus, yhdyssanat, pilkutus ja joidenkin sanojen merkitys on selkeästi hakusessa. Ainakin putkan foorumeilla pyörii monia, joille voi muodostua ylitsepääsemättömäksi kynnykseksi juuri huolittelematon kieliasu.

Gwaur [14.05.2008 22:47:59]

#

Puhveli kirjoitti:

Suosittelen hommaamaan vielä jonkun tarkistamaan oikeinkirjoituksen.

Moi. \o_

lainaus:

Ainakin putkan foorumeilla pyörii monia, joille voi muodostua ylitsepääsemättömäksi kynnykseksi juuri huolittelematon kieliasu.

Moi. _o/

E.K.Virtanen [14.05.2008 23:01:22]

#

Nooh, kaverilla on idea ja innostusta siihen joten annettakoot nyt muutamat kiroitusvihreet anteeksi.

lainaus:

Ainakin putkan foorumeilla pyörii monia, joille voi muodostua ylitsepääsemättömäksi kynnykseksi juuri huolittelematon kieliasu.

Täydellisille kelpaa vain täydelliset yhteistyökumppanit? Ja tuosta joku tietenkin vetää herneet nenäänsä... ;)

Matso [15.05.2008 11:15:11]

#

Tulee varmaan upeesti toimimaan teijän kehitys työ, "mä opettelen tietokannan, tee sä sit noi muut PHP jutskat". Kyl se vaan on aika mahotonta koodata tietokannan kanssa PHP:llä, jos ei osaa tietokannan käyttöä, tai toisinpäin. Kyl ne molemmat täytyy osata. Ja sitten kun toinen osaa molemmat, niin toisesta tulee vaan rasite.

Lebe80 [15.05.2008 13:22:00]

#

Samoin mahdottomalta tuntuisi tuo aikasemmin mainitsemani tietoturvan tekeminen ilman koodausta. Eli kyllä koodarin pitää osata tehdä kerralla edes keskinkertaisesti turvallista koodia. Tämän "tietoturva-janpan" työ voi hetkessä moninkertaistua, jos joutuu koodarin koodin tekemään uusiksi.

Perusasiat kuntoon, miettiä ja suunnitella ajatuksen kanssa, mitä ollaan tekemässä ja miten. Aina jokaisessa käyttäjältä saadusta syötteessä miettiä "entäpä jos käyttäjä antaakin tämmöistä tietoa yms. yms. yms."

Kray [15.05.2008 13:30:27]

#

Itse ehdin jo eilen opetella hyvin pitkälle tietokantojen käyttöä, yllättävän helppoa. Itse pidän tätä projektia itselleni harjoituksena, tulee vihdoinkin opeteltua kunnolla php:tä. Samalla opettelen uuden osa-alueen, eli tietokannat. Ja kyllähän se kiva on jos jotain tulee valmiiksin :).

Samppuli [15.05.2008 20:04:01]

#

Juu, pyydän syvästi anteeksi, että olin sairaana kun kirjoitin postin, mutta minun olisi pitänyt tarkistaa viesti ennen lähettämistä.

Pekka Karjalainen [15.05.2008 21:02:00]

#

Onko tämän pelin tarkoitus olla nimeltään Egytia, kuten säikeessä, vai Egyptia, kuten mallikuvassa? Jos jälkimmäinen, niin vihjaa moderaattorilla. Hän voi korjata otsikon.

Luulisin, että jonkinlainen demo motivoisi ihmisiä osallistumaan. Jos ei ole liikaa vaivaa, tehkääpä sellaista :)

(Omalta kohdalta jo PHP-taitojen puute kylläkin estää.)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta