Mikä on koulusi nimi. Oma kouluni on SYK.
ei ole koulua.
Heltech Käpylän koulutusyksikkö, elektroniikan & tietotekniikan koulutusohjelma.
Joensuun Lyseosta ylioppilas 1950 keväällä. JVM
Satakunnan ammattikorkeakoulu, Tekniikka Pori
Tuolta siis jo valmistunut karuun työelämään...
Tampereen teknillinen yliopisto - automaatiotekniikan linja.
Teknillinen korkeakoulu - Tietoliikennetekniikan koulutusohjelma
Mikähän mahtaa olla Ohjelmointiputkalaisten ikäjajauma niiden osalta, jotka ovat ikänsä ilmoittaneet? Paikkakunnat näyttävät hajaantuvan ympäri Suomea. JVM
Ikäjakaumaa en lähde arvailemaan(Antti tietänee), mutta toisessa keskustelussa tuli ilmi putkalaisten keski-ikä.
Antti Laaksonen kirjoitti:
Tänä vuonna kirjautuneena olleiden (ikänsä ilmoittaneiden) keski-ikä on 21,5 vuotta.
Åbo Akademi - tietotekniikan koulutusohjelma
Jaakko Ilkan koulu
Miksi teit tämän aiheen?
Helsingin yliopisto, Tietojenkäsittelytieteen laitos (gradu valmistunee loppuvuodesta)
Teknillinen korkeakoulu - Tietoliikennetekniikan koulutusohjelma
Valmistun Kouvolan yhteiskoulun lukiosta lähiviikkoina. Sen jälkeen opiskelen musiikinteoriaa Pohjois-Kymen musiikkiopistolla, minkä myötä haen Helsingin yliopiston musiikkitieteen linjalle.
Minäkin olen ihmetellyt, miksi tämä aihe. Minulle tämä on aivan hauska aihe, se näyttää selvästi eron minun 50 vuoden takaiseen nuoruuteeni. Silloin ei ollut mahdollisuuksia eikä asenteita Ohjelmointiputkan tapaiseen yhteistyöhön, vaan jokainen panttasi tiedon muruset itsellään. Tämä koski kaikkia ammattialoja, jopa ammattiliittojen tuella pyrittiin pitämään oma piiri pienenä. Ohjelmoitiputkan kaltaiset ilmiöt ovat osa Suomen pärjäämistä tietoyhteiskuntana. JVM
Syk:sta
Valtimon lukio. Toivon mukaan kirjoitan ensi keväänä ja lähden johonkin teknilliseen yliopistoon.
Joensuun yliopisto, kemian laitos. Tutkijana täällä nykyään pörräilen.
Sampolan yläaste, Tampere
Määki oon käyny sykin. Nyt oon TKK:lla automaatio- ja systeemitekniikan laitoksella.
Opiskelen ja opetan kemiaa sekä fysiikkaa Parikkalan lukiossa
Kokkolan kauppaopistossa datanomilinjan kävin ja seuraavaks pitäis peliohjelmoijaks Kajaanin ammattikorkeakouluun.
Hakoulinen kirjoitti:
Sampolan yläaste, Tampere
Sieltä itsekin tullut, nykyinen: Tampereen Kauppaoppilaitos. Eikä varmaan ole ylläri kummalla puolen (merkonomi/datanomi) opiskelen? =)
Hirveesti ei oo lukiolaisia :P
Ite käyn Linnankosken lukiota.
Opiskelu on turhaa.
shovi kirjoitti:
Opiskelu on turhaa.
Onpa todellinen Trolli. Tarkoititko juuri päinvastaista ? JVM
jormi kirjoitti:
shovi kirjoitti:
Opiskelu on turhaa.
Onpa todellinen Trolli. Tarkoititko juuri päinvastaista ? JVM
En. Opiskelu on muuttunut ihmeelliseksi itseisarvoksi. Mun ikäiset kaverit istuu yhteensä 7-9 vuotta koulun penkillä ja ainoa saavutus on tyhjänpäiväinen paperi, jolla saa maksimissaan siivoojan hommia.
Oppiminen sen sijaan on tärkeää, todella tärkeää jos aikoo saavuttaa jotain. Opiskelu oppimisen välineenä on ok, mutta harvassa on ne ihmiset, jotka oppivat jotain vain istumalla koulussa, oli se sitten ammattikoulu tai yliopisto.
Vaikka tarkoitukseni ei ollut enää täällä rehabilitoida, silti shovin argumenttiin on yhdyttävä täydellä intensiteetillä. Jos koulua käy selektiivisesti, ja ottaa vastaan vain ne kaikkein tärkeimmät tiedonmuruset, niin opiskelu on helpompaa, koska tarkoituksena ei ole koskaan valmistuakaan. Muu aika voikin sitten vierähtää tutkiskellen asioita itse lisää, ja istua välillä jossain hyvin varustetussa kirjastossa tai ATK-luokassa.
Tämä on kuitenkin lopuksi äärimmäisen raskas ja kivinen polku, joissa umpikujat ja epäonnistumiset ovat lähes jatkuvaa. Sen vuoksi tuskin suositeltava metodi heikkohermoisille. Heille suosittelen pään ahtamista täyteen nippelitietoa ja hyvää tuuria niiden papereiden kanssa työelämässä.
Eräällä yhteiskuntaopin tunnilla kirjoittelimme ryhmissä taululle, mitä uusia velvollisuuksia kansalaisille tulisi asettaa. Minun ryhmäni ehdotti oppivelvollisuuden muuttamista oppimisvelvollisuudeksi, ja korostimme lisättyjä mis-kirjaimia.
Hyvälle ohjelmoijalle ei virtuoosimainenkaan ohjelmointikielten taito yksin riitä. Hän tarvitsee laajan yleissivistyksen ja yhteistyön taidon toimiakseen ohjelmatyöryhmän jäsenenä. Nämä tiedot ja taidot opitaan nuorella iällä koulusssa ja opistossa. Hyvä todistus on hyvä dokumentti. Älkää keskeyttäkö aloitettua opiskelua! JVM.
Tuolla meidän pomoportaassa on noita itseoppineita muutamia. Ovat ylentyneet vuosien varrella asiantuntijoista johtajaksi. Ovat käyneet töiden ohella koulut pois, jotta muodollinen pätevyys on saavutettu. Todellinen pätevyyshän oli jo todistettu, mutta kun ei voi palkata johtajaksi miestä, jolla ei ole papereita. Tällaisen käytännön olen kuullut ja nähnyt pitävän paikkaansa teollisuudessa ja isommissa yrityksissä.
Eräskin isokenkä käynyt lukion etänä, ja sanoi, ettei koskaan ole paperia joutunut näyttämään, mutta aina sitä on kysytty. Luki itsensä DI:ksi, kun piti esimieheksi päästä, ja sitten vielä sivussa luki itsensä öharrastuksen vuoksiö yliopistossa lakimieheksi.
Se paperihan ei ole turha. Ne numerot siinä paperissa on turhia.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.