Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: VB:n rajat

Pollapoju [09.05.2008 15:00:35]

#

Itselleni ei selvää miten monimutkaisia ohjelmia VB voi luoda. Kieli näyttää helpolta mutta iso osa esimerkeistä on lelu viiruksia esim. hiirirutto ja se CD aseman avaus ja sulku loopissa yms. Eli voika VB luoda hyödyllisiäkin ohjelmia
kun viirusten tehtailu ei innosta sen jälkeen kun sellainen tuhoaa koneen.

neau33 [09.05.2008 15:26:43]

#

Morjens Pollapoju!

Unohda koko VB!

nomic [09.05.2008 16:15:13]

#

Minä olen sitä mieltä, ettei sitä kannata unohtaa. Hauska kieli (hidas tosin), mutta saa sillä jotain tehtyä. Itse olen väkertänyt omaa ikuisuusprojektia (cyberpunk-peli 2d-grafiikoilla), ja hyvin vielä toimii, vaikka rivejä alkaa olla jo tuhansia.

Mutta jos oikeasti tahdot saada jotain aikaa, ja on intoa - suosittelen opettelemaan suoraan jotain, joka vastaa sinun tarpeitasi. Mitä haluat tehdä?
C/C++ on loistavia, mutta niihin perehtyminen vie enemmän aikaa. Ja sitä superhienoa 3d-shader5000-efektipommia ei rakenneta päivän harjoittelulla. Eli suosittelen tutustumaan erilaisiin kieliin, ja valitse se, mikä vaikuttaa mukavilta oman mielen kanssa. :)

VB:llä voi luoda monimutkaisia ohjelmia, mutta se on lievää masokistisyyteen viittaavaa oireilua alkaa sen kanssa leikkimään.

Tutki vaikka noita oppaita, mitä täällä OP:ssa on. Siellä on esimerkkejä yksinkertaisista peleistä, toiminnoista ja erilaisista tapahtumista.

Antti Laaksonen [09.05.2008 19:03:19]

#

Harvoin VB:n rajat tulevat vastaan ennen ohjelmoijan rajoja. VB:llä voi luoda hyvin laajoja ohjelmia siinä missä muillakin kielillä.

Latska [09.05.2008 19:42:05]

#

VB on mukava kieli pieneen virittelyyn ja sillä saa helposti tapettua tylsyyden, jos osaa. Opiskelun lomassa tuli neljän vuoden tauon jälkeen tutustuttua VB:hen ja yllätyin. Se herätti minussa halun isoihin projekteihin juuri helppoutensa takia.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta