Tämän foorumin aktiivisuus on nollassa joskus ei tule päivän aikana viestiäkään.
Mistä tämä johtuu koska aikaa ei varmaankaan kaikilta puutu.
Ihmiset askaroivat jotain muuta. Itse olen juuttunut matematiikan ja tähtitieteen opiskeluun, minulla ei ole tällä hetkellä ohjelmointiin mitään tarjottavaa eikä kysyttävää. Mitään yleisiä syitä en osaa osoittaa. JVM.
Pollapoju kirjoitti:
Mistä tämä johtuu koska aikaa ei varmaankaan kaikilta puutu.
Jos olet työnantaja lue vain tämä:
Koska teemme kaikki ahkerasti töitä, emmekä voi käyttää kallista työaikaa Ohjelmointiputkan selaamiseen!
muuten lue tämä:
Kaikki pälättää irkissä.
Edit: ehtolause.
Omaa epäaktiivisuuttani en osaa oikein selittää. Irkissä tulee juteltua kyllä aika paljon ja vastaamisen arvoisia viestiketjuja on mielestäni liian vähän. Ja koska osaamistaso on karttunut, en enää kysele tyhmiä. Mutta koska en ole mikään "guru", en osaa myöskään vastata haastavimpiin kysymyksiin. Varmasti monen muun kohdalla on sama homma.
Omalta osaltani kirjoittelen nykyään vähemmän kuin joskus aikoinani, johtuen siitä, että kokemus sekä ohjelmoinnissa että tiedon etsinnässä on kasvanut ja saan pienempiin kysymyksiin vastauksen usein nopeammin joko Googlesta, irkistä tai Ohjelmointiputkan hakua käyttämällä. Isompien ongelmien edessä kirjoitan kyllä putkaan edelleenkin. Lisäksi pyrin vastaamaan muiden kysymyksiin aina, kun osaan. Monesti vain joku muu ehtii ensin.
Edit: Niin ja aikaa kyllä on. Seuraan keskustelualuetta aktiivisesti, vaikken usein mitään kirjoittaisikaan.
Ennen tuli paljon kirjoiteltua, koska kyselin usein tyhmiä. Nyt kun harvoin tarvitsee kysellä, ei tule niin paljon kirjoitettua. Tosin päätin kuukausi takaperin että yritän nyt auttaa myös aloittelijoita ja muitakin jos vain pystyn (en ole guru, mutta en enää neljän vuoden jälkeen aloittelijakaan) - tunnen jonkinlaista velvollisuutta Ohjelmointiputkaa kohtaan, koska niin paljon olen sen uskollisilta kävijöiltä saanut apua, että minunkin on nyt syytä ruveta auttamaan muita. Eihän siitä mitään tule jos kaikki vain kyselevät eikä kukaan vaivaudu auttamaan.
Minusta viestejä tulee ihan mukavaa tahtia, vaikka joskus onkin hiljaisia päiviä. Ohjelmointi ei ole kovin yleinen harrastus, ja tosiaan ulkopuolisen avun tarve vähentyy, kun ohjelmointitaito kehittyy. Jos keskustelualue tuntuu turhan hiljaiselta, sitä voi koettaa elävöittää vaikkapa aloittamalla keskustelun jostain itseään kiinnostavasta aiheesta.
Aina voi aloittaa uuden "Tämän hetken projektisi" topiikin kun vanha jo päässyt lukittumaan :)
Ei tällaisen foorumin päivittäinen viestimäärä voi olla kovinkaan stabiili. Satojojen ja jopa tuhansien käyttäjien kansainvälisilläkin foorumeilla on joskus hiljaisia aikoja joten eiköhän niitä löydy putkastakin vähän väliä.
Tai editorisodan :) Ne on aina yhtä kiinnostavia!
Itse olen aika samankaltainen tapaus kun suurin osa tähän ketjuun vastanneista: olen kehittynyt ohjelmoijana sen verran, etten kysele nykyään yhtä paljon kuin ennen. Toki yritän aina vastata kysymyksiin osatessani/keritessäni.
Selaan myös Putkan foorumit päivittäin läpi ja paneudun kiinnostavimpiin aiheisiin, mutta ei aina löydy sanomisen arvoista asiaa.
Nykyään jopa elämä on alkanut viedä aikaa ohjelmoinnilta, mutta hyödyllistä harrastusta en aio lopettaa.
World of Warcraft. Mutta on koodailu usein sellasta ettei muiden apuun ole tarvinnut turvautua, sama lienee monella muullakin. Kisat/tapahtumat ja muut sais vähän liikettä aikaan.
OpenTTD, vaunut.org, IRC, RailSim (aika harvoin) :D
EDIT: Hei, aloitettaisko editorisota nyt! Joku perustakoon aiheen "JEE EMACS RULETTAA!1" ja muut sit alkaa haukkumaan sen raskautta 8)
moptim kirjoitti:
ja muut sit alkaa haukkumaan sen raskautta 8)
Bloattiutta, tarkoittanet. Ja sitä faktaa, että ei ole järkeä opetella toista käyttöjärjestelmää jos kerran toimiva käyttis jo on.
Vimissä modet on paskuutta.
(Offtopic:) Onnea Antti!
Tzaeru: modethan nimenomaan tekee vimistä maailmankaikkeuden hienoimman editorin!
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.