Eli kilpailu kumpaa kannattaisi opetella?
Tai jos ei noita niin mitä?
Jos et ole koskaan ennen ohjelmoinut niin suosittelen QB:tä vaikka se opettaakin huonoja ohjelmointitapoja. Jo kokeneemmalle C on varmasti tehokkaampi ja hermoja säästävämpi vaihtoehto.
Tehkää c opas!
Se C kielen kehittäjä Bjarne sanoi jotain että C++ kieli kannattaa opetella suoraan, ei ekaksi C kieltä. Jotain että se voi olla vaikeampi jos opettelee C kielen.
Opuksia löytyy hyvin vähän...
Ei C:ssä ja C++:ssa nyt niin paljon eroa ole.
Oliot on ainoa merkittävä ero.
Niinpä.
Minäpä en osaa ollenkaan niin että joo-o. C++ historiaa ja noita tiedän. en kyllä vuosi lukuja ja historia oli 6.
C kannattaa opetella. Pidemmällä tähtäimellä siitä on enemmän hyötyä.
vaar, siis täh? Opettelet C++:an suoraan.
Laamatutti on oikein hyvä suomenkielin C tutoriaali, löytyy MBNetistä...
Eiks toi laamatutti ollu tutoriaali peliohjelmoinnista C:llä.
Nojaa. Ei vielä olen liian nuori aivoni ei kestäisi niitä C++ hommia :) heh heh. No kai sitä pitää sitten opetella.
Ei C ainakaan vaikeeta oo! C++ Aion mäki opetella, C:n oli tarkotus olla johdattelua C++:ssaan...
Sanokaas osote tohon laamatuttiin.
Ainakin toi peliohjelmoinnin laamatutti löytyy mbnetin apajalta.
Sanokaa millä hakusanoilla haen Mbnetistä että saisin sen laamatutin käsiini.
Ainakin hakusanoilla "laaman tie" löytyy oikea tiedosto.
Ahaa toi oli lamertut.
Olen lukenut ton mutta kun en tykkää DJGPP ohjelmoinnista. Vois sen kait ladata sen DJGPP:n. Kuinkas moni olis kykyinen aloittamaan mun kanssa vaikka jonkun peliohjlmointiprojektin?
Kieli vois olla c/c++
En tiedä mitään C/C++:sta, vähän kyllä alkeita...
Ehkä. Tiedän paremmankin kääntäjän, ohjelman...
Tossa c++-opas:
http://www.infomates.net/cppopas/
Heikki, samaa mieltä, vitun hyvä.
Onko toi hyvä opas?
Näin vaan ton ja laitoin linkin...
Sehän on aina ollut se sama ja hyvä.
Toi on hyvä opas.
#INCLUDE 'STDIO.H'
main ()
PRINTF ("HELLO WORLD")
heh eikä toikaan tainnu mennä oikein
ei menny oikein juu.
Q BAsic on kyllä mielestäni parenpi koska se järjestää koodin valmiiksi kun ohjelmoi mutta C+ssa ei ole edes editoria
Sori, mutta en tajunnut... voisitko kirjoittaa hieman selvemmin. Mitä muuten tarkoittaa "c+ssa ei ole edes editoria"?
no koitapa editoida C+ssa ,,, ei tuu mitään
En tiedä mikä on C+ssa, mutta minä teen c/c++ ohjelmani Dev-C++ ohjelmalla, ja sillä on aivan yksinkertaista vääntää c koodia. En tiedä myöskään mitä tarkoittaa, että "QBasic järjestää koodin valmiiksi kun ohjelmoi".
"QBasic järjestää koodin valmiiksi kun ohjelmoi" tarkoittanee sitä, että QBasic laittaa mm. oikean määrän välejä ja lisäilee puuttuvia merkkejä sekä korvaa joitakin vääriä komentoja oikeilla. Esim QBasic vaihtaa koodin:
if nimi$="Pepe" then
print "Tervehdys, Pepe
end if
automaattisesti muotoon:
IF nimi$ = "Pepe" THEN
PRINT "Tervehdys, Pepe"
END IF
Ahaaa... onhan tuo hyvä, muttei tod. mikään syy olla ohjelmoimatta muulla kielellä kuin QBasic.
No ei niin kylläkään.
Vaikuttaa ettei kukaan ole huomioinut sellaista c++(c) kääntäjää kuin Turbo C++. Siinä on editori, ja sillä pystyy kääntämään C ja C++ koodia(Dos-ympäristössä).
Turbo C+ssa on vähän vanha jo
Osmo, voisitko kertoa mikä kieli on C+ ? Ei Turbo C++ ole dos ympäristössä DJGPP:tä kummempi!
enhän minä sitä tässä ollutkaan kehumassa vaan sinä. tosin on se silti kätevämpi kuin djgpp. mutta todellisuudessa paras dossi kääntäjä on WatCom
Turbo C++:lla ja DJGPP:llä on yksi suuri ero, toinen toimii suojatussa tilassa, toinen ei.
Hmph. Qbasic vs C++ ? heh heh no kumpaakohan kannattaa opetella ??? Antiikki QB'ta vai C++ ,jolla nykyään tehdään maailman parhaat peli ??? siinäpä vasta vaikea kysymys :)
Sanon suoraan että nyt kun olen opetellut QB'ta niin en tajua paljon paskaakaan C++-kielestä , Kirjoitan välillä vahingossa QB'n kieltä C-kielen kanssa sekaisin ! Eikä siitä tule yhtään mitään... Ne on ihan eri kielet mutta silti siinä menee sekasin !!!! ARGH... :( Tai no ehkä se on vain oma ongelma :(
Joo, mutta siitä pääsee yli melko helpolla. Pari vuotta C++:ta kun koodailet niin et muista QB:stä mitään :)
Juu
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.