Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: BIOSin päivitys

Sivun loppuun

gamehouse [04.05.2008 20:53:03]

#

Tästä on puhuttu ennenkin, mutta..

Kun etsiskelin päivitystä BIOS:siini, ja lopulta löysin sen, huomasin, että päivitys oli maksullinen! Jokin nettipalvelu oli etsiskellyt BIOS- tiedot, ja sen perusteella löysi sopivan päivityksen. Mutta se oli maksullinen. Kokoonpanotiedot koneestani: http://scan.esupport.com/results.php?ref=18rkkhk Löytäisittekö te ilmaisen BIOS- päivityksen koneeseeni? Itse en löytänyt muuta, kuin tuon maksullisen...

peg [04.05.2008 22:25:55]

#

tuolta ehkä http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-fi

gamehouse [05.05.2008 16:39:44]

#

Olisiko tämä (tiedot),

Version  	1002C  	2001/12/18 update
OS 	All OS
Description 	A7VC BIOS 1002C
Update Code for AMD New XP Palomino CPU.

oikea?

Minulla on XP Professional ja prosessori on AMD Duron.

Blaze [05.05.2008 18:23:01]

#

gamehouse kirjoitti:

Minulla on XP Professional

Käyttöjärjestelmä ei liity BIOS-päivitykseen mitenkään.

Tuo kyseinen ilmeisesti lisää tuen uudemmille AMD (Athlon) XP Palomino -prosessoreille.
Joo, AMD:n joidenkin prosessorimallien nimissä on tuo sama XP-kirjainpari kuin sen käyttöjärjestelmän nimessä. Näillähän ei taas sitten ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Noin yleisesti ottaen BIOSia ei kannata päivittää, jos uudessa versiossa ei oo jotain elintärkeää toiminnallisuutta. Tuki uuelle prosessorimallille ei sitä oo, ellet oo aikeissa päivittää prosessoria.

gamehouse [07.05.2008 16:18:23]

#

Ajattelin päivittää siksi, että saisin tuen USB- tikulta käynnistämiselle. Sellaista valintaa ei ole nykyisessä BIOS:issani :(
Jospa tuo kuitenkin päivittäisi USB- käynnistystuen prosessorituen lisäksi. Kai. En tiedä. Selventäkää, jos olin väärässä ;) En usko, että sille on erillistä päivitystä, vaan että se on vain mukana..

Blaze [07.05.2008 16:42:38]

#

gamehouse kirjoitti:

Jospa tuo kuitenkin päivittäisi USB- käynnistystuen prosessorituen lisäksi. Kai. En tiedä. Selventäkää, jos olin väärässä ;) En usko, että sille on erillistä päivitystä, vaan että se on vain mukana..

Sanotaanko jossain, että kyseinen päivitys sisältäis myös tuon ominaisuuden? En jaksa uskoa, että noinkin iso feature vain "olisi mukana", eikä siitä kerrottais missään.

gamehouse [07.05.2008 17:58:53]

#

Puolen tunnin haulla en löytänyt sopivaa BIOSia mistään. Mutta ehkä katsoin huonosti. Löydättekö te?

peg [07.05.2008 20:08:59]

#

Olisit heti sanonut tuon usb. Jotkut linux käyttäjät on kirjoitelleet tuollaisia omiin tarpeisiinsa. Kannattaa etsiä Suse/Debian keskusteluista.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta