Tästä on puhuttu ennenkin, mutta..
Kun etsiskelin päivitystä BIOS:siini, ja lopulta löysin sen, huomasin, että päivitys oli maksullinen! Jokin nettipalvelu oli etsiskellyt BIOS- tiedot, ja sen perusteella löysi sopivan päivityksen. Mutta se oli maksullinen. Kokoonpanotiedot koneestani: http://scan.esupport.com/results.php?ref=18rkkhk Löytäisittekö te ilmaisen BIOS- päivityksen koneeseeni? Itse en löytänyt muuta, kuin tuon maksullisen...
Olisiko tämä (tiedot),
Version 1002C 2001/12/18 update OS All OS Description A7VC BIOS 1002C Update Code for AMD New XP Palomino CPU.
oikea?
Minulla on XP Professional ja prosessori on AMD Duron.
gamehouse kirjoitti:
Minulla on XP Professional
Käyttöjärjestelmä ei liity BIOS-päivitykseen mitenkään.
Tuo kyseinen ilmeisesti lisää tuen uudemmille AMD (Athlon) XP Palomino -prosessoreille.
Joo, AMD:n joidenkin prosessorimallien nimissä on tuo sama XP-kirjainpari kuin sen käyttöjärjestelmän nimessä. Näillähän ei taas sitten ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Noin yleisesti ottaen BIOSia ei kannata päivittää, jos uudessa versiossa ei oo jotain elintärkeää toiminnallisuutta. Tuki uuelle prosessorimallille ei sitä oo, ellet oo aikeissa päivittää prosessoria.
Ajattelin päivittää siksi, että saisin tuen USB- tikulta käynnistämiselle. Sellaista valintaa ei ole nykyisessä BIOS:issani :(
Jospa tuo kuitenkin päivittäisi USB- käynnistystuen prosessorituen lisäksi. Kai. En tiedä. Selventäkää, jos olin väärässä ;) En usko, että sille on erillistä päivitystä, vaan että se on vain mukana..
gamehouse kirjoitti:
Jospa tuo kuitenkin päivittäisi USB- käynnistystuen prosessorituen lisäksi. Kai. En tiedä. Selventäkää, jos olin väärässä ;) En usko, että sille on erillistä päivitystä, vaan että se on vain mukana..
Sanotaanko jossain, että kyseinen päivitys sisältäis myös tuon ominaisuuden? En jaksa uskoa, että noinkin iso feature vain "olisi mukana", eikä siitä kerrottais missään.
Puolen tunnin haulla en löytänyt sopivaa BIOSia mistään. Mutta ehkä katsoin huonosti. Löydättekö te?
Olisit heti sanonut tuon usb. Jotkut linux käyttäjät on kirjoitelleet tuollaisia omiin tarpeisiinsa. Kannattaa etsiä Suse/Debian keskusteluista.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.