Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: XAMPP / WinMySQLAdmin ongelma

Matso [29.04.2008 08:03:11]

#

Toi ohjelma joka käynnistyy väkisin Windowsin käynnistyksen yhteydessä samalla kun XAMPP nii valittaa aina vaan jotain tällast paskaa
http://img440.imageshack.us/img440/7561/asdar0.png

ja tunkee noita popuppeja kahen sekunnin välein kunnes ohjelman sulkee. Olen jo pariin otteeseen poistanut koko XAMPP:in ja asentanut uudelleen ja toi aina vaan valittaa. Kyseistä ohjelmaa ei löydy tuolta Programs and Features listastakaan että vois poistaa.

Kuiha tästä pääsis eroon?

ByteMan [29.04.2008 23:40:04]

#

mä hoidin asian niin, että etin xampin hakemistosta php myadminin, ja siirsin sen kansion xampin document roottiin. sitten laitoin selaimen menemään siihen hakemistoon, ja saat ittelles mysql admin toolin käygttöön ilman tota ilmotusta..
tosin, minä vain oletan että se on sama virheilmoitus, sillä en pääse imageshack:in palvelimelle joko oman nettiyhteyden tai palvelimen hitauden vuoksi

huom. kun avaat xamp control panelin, tarkista ettet aja mysql:ää moduulina(svc). itse en niin tee ja silti toimii hyvin(kai..)

toivottavasti oli apua

Merri [30.04.2008 08:38:11]

#

Omaan makuun WampServer 2 on toiminut kivemmin kuin tuo XAMPP-paketti, joten sitäkin voi ehkä vaihtoehtoisesti kokeilla, vaikkei se sisälläkään yhtä paljon tavaraa.

Matso [30.04.2008 13:14:19]

#

ByteMan kirjoitti:

mä hoidin asian niin, että etin xampin hakemistosta php myadminin, ja siirsin sen kansion xampin document roottiin. sitten laitoin selaimen menemään siihen hakemistoon, ja saat ittelles mysql admin toolin käygttöön ilman tota ilmotusta..

PhpMyAdminia mihinkään tarvii siirtää, se toimii ihan oletuksena osotteessa http://localhost/phpmyadmin/, jos sitä tolla meinasit. En oo koskaan tota WinMySQLAdminia etes käyttänyt, se vaan käynnistyy automaattisesti.

ByteMan kirjoitti:

huom. kun avaat xamp control panelin, tarkista ettet aja mysql:ää moduulina(svc). itse en niin tee ja silti toimii hyvin(kai..)

Vaikka kuin oon yrittäny ottaa tota raksia tosta MySQL:n SVC kohasta, ni aina vaan se ton WinMySQLAdminin käynnistää Windowsin käynistyksen yhteydessä ja alkaa noita popuppeja tunkemaan :/

kayttaja-2791 [30.04.2008 13:28:51]

#

Mikäs se vanhemmissa Windowseissa onkaan se Startup -kansio tai vastaava Käynnistä-valikon alla, siis tämä jonka sisältämät ohjelmat käynnistetään automaattisesti Windowsin käynnistyksessä. Sinne se itsellä ainakin pikakuvakkeen löi, ja sen poistaminen korjasin ongelman.

Matso [30.04.2008 18:29:58]

#

JTS kirjoitti:

Mikäs se vanhemmissa Windowseissa onkaan se Startup -kansio tai vastaava Käynnistä-valikon alla, siis tämä jonka sisältämät ohjelmat käynnistetään automaattisesti Windowsin käynnistyksessä. Sinne se itsellä ainakin pikakuvakkeen löi, ja sen poistaminen korjasin ongelman.

Vistassa ei vissiin tota startup folderia oo, mutta jollain komennolla ainakin XP:ssä näki kaikki ohjelmat jotka haluu käynnistyä Windowsin yhteydessä. Mutta en muista mikä se oli. Mistähän noi näkee (siis Vistassa)?

E: Keksin ongelmaan simppelin ratkasun. Vaihdoin ton winmysqladmin.exe:n nimeä, ni enää sen ei luulis käynnistyvän itekseen :p

Merri [30.04.2008 21:02:24]

#

msconfig näyttää kaikenlaista käynnistymiseen liittyvää tietoa, ja kertoo missä päin ne asetukset sijaitsee (rekisterissä vaiko Käynnistä-valikon kautta löytyvästä Käynnistys-hakemistosta - niitäkin on kaksi, kaikille käyttäjille ja käyttäjän oma).

Toimii sekä XP:ssä että Vistassa, ja sen voi ladata netistä kakstonnisellekin, toimii siinä ihan yhtä hyvin.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta