Sunnuntaikoodailin jokin aika sitten vaakasuunnassa etenevän shoot-em-upin. Itse asiassa kyseessä oli vanhan projektin tuunaaminen. Kiinnostus lopahti, kun kentät piti suunnitella. Jottei projekti aivan kuolisi, ajattelin ulkoistaa tämän työvaiheen.
v1.3.7: http://phvli.sooda.dy.fi/ohjelmat/sumbarine08_1.
Lisää dataa: http://phvli.sooda.dy.fi/ohjelmat.php?id=sumbarine
Siinä lyhykäisyydessään, loppu on turhaa itsestäänselvyyksien jaarittelua:
Paketissa on siis pelin pyörittämiseen tarvittavat tiedostot sekä Windows-käännökset pelistä ja kenttäeditorista. DosBoxilla toimii Leluxissakin. Ei ole turhia dokumentteja, yrityksen ja erehdyksen kauttakin oppii mielestäni riittävästi.
Parasta etten kerro mitään omista suunnitelmistani, että ei tule ohjailtua liiaksi ja saadaan mahdollisimman tuoreita näkökulmia.
Jos ei kokonaista peliä saadakaan kasaan, niin ehkä joku saa edes ideoita UI-suunnitteuun tai johonkin muuhun (vaikka editori olikin aika pikaräpellys). Mukavaa olisi saada jotain takaisinkin päin, eli kommenttia mielellään tähän ketjuun siitä, mitä olisi pitänyt tehdä toisin. Ja niitä valmiita kenttiä tietysti (esim. http://fpaste.dy.fi/:n kautta).
Kokeilin peliä ja editoria dosboxilla leluxissa.
Ensin risuja:
-Ainakin editorissa +-, enter-, w-, a-, s- ja d-näppäimet jumittuvat välillä, mikä vaikeuttaa kenttien tekemistä :(
-Editori vilkkuu ikävästi.
-Pimeysmoodissa valoisa alue voisi olla ehkä hiukan suurempi. (En ole ihan varma vielä)
Sitten ruusuja:
-Pelimekaniikka _vaikuttaa_ paremmalta kuin edellisessä versiossa.
-Editori on hienosti toteutettu ja selkeä, kun tajuaa vain lukea ohjeen.
-Hienot grafiikat.
-Editorin maanmuokkaussysteemi :o
Miten pitkiä kenttiä ajattelit pelissä olevan? Olisi hyvä tietää sinun mielipide niin ei tule tehtyä aivan liian lyhyitä tai pitkiä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.