Eli olen tekemässä Turbo Pascalilla ascii -tasohyppelyä, mutta ongelmaksi tuli heti se, että kun koodasin 'hahmon' liikkumaan 'd':stä eteenpäin, niin se liikku nopeasti eteenpäin yhdellä napin painalluksella. Sitten kun laitoin se liikkumaan 'a':sta taaksepäin, niin silloin d:n sekä a:n nopeus putosi ja jos halusi liikuttaa hahmoa, niin piti painaa kaksi kertaa, että hahmo liikkuisi, mutta sitten kun laitoin sen vielä 'w':stä hyppäämään, niin silloin piti painaa jo kolme kertaa jotain nappia, että jotain ylipäätään tapahtuisi. Mistä tämä mahtaisi johtua? Olisi kiva saada ohjelma nopeammaksi. Näppäinmen tunnistus on tehty tällätavoin pelissäni:
if ReadKey = 'd' then Left;
Voisikohan tähän myös vaikuttaa se, että aina kun hahmo liikkuu pikselin eteenpäin, niin se myös mustaa sen edellisen hahmon juuri sen takia, että se näyttäisi menevän eteenpäin?
Pikaisella asian tutkimisella Pascalia osaamattomana sanoisin, että ongelma on tuossa, että ReadKey pysäyttää ohjelman suorituksen.
Katso ensin KeyPressed:llä onko näppäintä painettu ja sitten laita ReadKeyn palauttama näppäin muuttujaan. Vasta sen jälkeen voit vertailla näppäimiä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.