Minulla pyörii Mac-koneella Apache (MAMP) ja koitin tuossa tehdä urlien siistimistä .htaccess-tiedoston avulla käyttäen RewriteRulea. Palvelin pukkaa kuitenkin Internal Server Erroria vaikka .htaccess-tiedostossa olisi mitä, silloinkin kun se on tyhjä. Httpd.conf-tiedostossa on AllowOverride kohdassa All.
Sikäli ongelma tuntuu minusta vähän oudolta, että minulla on myös joitain Cakephp:lla tehtyjä sivuja, ja niissähän käytetään .htaccess-tiedostoja, ne toimivat ihan normaalisti.
Minulle ei vielä kovin tuttuja ole .htaccess-tiedostojen käyttö, lähinnä olen vain käyttänyt niitä tähän mennessä suojatakseni jonkun kansion salasanalla, joten olen aika pihalla tuon ongelman kanssa. Kenelläkään ideaa mistä voisi johtua?
Luulempa, että kannattaa laittaa se .htaccess tiedosto näkyville. Tuskin kukaan osaa muuten oikein autella. Välttämättä tosin ongelma ei suoraan liity tuohon, mutta jos ongelmat tulevat tuon tiedoston tekemisen jälkeen niin ongelman ratkaisu vaatii jo tehdyn tiedoston näyttämisen.
Saattaa nimittäin olla, että tiedosto on väärässä hakemistossa tai muuta vastaavaa.
Olikin käynyt itse asiassa niin, että taisi olla tiedoston merkistö sekaisin tai jotain muuta vastaavaa, koska kaikki alkoi toimimaan kun vaihdoin .htaccess-tiedoston Windowsilla tehtyyn sisällöltään täysin vastaavaan tiedostoon.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.