Tämä on nyt oman osaamisen markkinointia, mutta ajattelin ilmoittaa:
Siis ExtJS- ja qWikiOffice-tuotteilla pystyy tekeen vaikka mitä AJAXilla..
Toinen hyvä JavaScript Library on jQuery.. http://jquery.com/
jQuery ainaskin helpottaa paljon.. ExtJS ajaa saman asian ja on ostettavissa.
Vaikka AJAX tulee sanoista "Asynchronous JavaScript and XML" niin sillä haetaan samalla HTTP request periaatteella myös (X)HTML ja JSON dataa...
Aika vekkuli sivu, mutta olisit jättänyt kopiomatta Windowsin kaatumisen :)
Jaa.. en ole huommannut että se ihan kaatuu.. mutta menee ainaskin hitaaksi joissain tapauksissa.
Enkä mä ole ks. asiaa kopioinut koska en ole ks. systeemiin tehnyt itse paljon mitään. Olen tehnyt ks. systeemiin vaan ne ikonien takana olevat hommat ja loginsivun graffat.
Kaatumisasia ja viat johtuvat testailujen mukaan hyvin paljon niistä Flash-palikoista ja siitä jos ikonin takana on joku juttu joka lataa kerralla paljon dataa ja sitten avaa useita raskaita juttuja yhtäaikaa.
Ainaskin noi jotkut Flash-systeemit joita olen joskus vääntänyt tekee oman koneen CPU-käyrille kivoja piikkejä vaikka olisi AMD Dual Core..
Myöskin mitää tulee kaiken näköseen visuaaliseen mitä AJAXilla voi tehdä niin ne on saanut kyllä jonkun Pentium 500 Mhz koneen ihan jökkiin.
Ajattelin vaan kun minä ja kaverini kumpikin saimme selaimet jumiin alta parin minuutin kun tuolla vähän surffasi. Kumpikaan ei flash-tiedostoihin kerennyt vielä koskea.
Jaa.. no mä en ole ehtinyt testaata montakertaa vielä IE:ssä.
Yleensä ongelma on ollut kyllä joku muu kuin selain kun ole testaillut AJAX-virtyksiä. Vika on lähesaina ollut se että jokin tietty kone ei jaksa enää pyörittää.
Muusta mahdollisesta asian aiheuttavasta en tiedä koska qWikiOffice on vasta prototyyppivaiheesa. Olisi aika homma lähtee ite selvitteleen ja kun AJAX-koodauksesta minulla ei ole vielä pidenpää kokemusta.
Myöskin kummaa AJAX-virityksissä on ollut se, että kun käyttää sitä Windows 2000 missä on täysin sama versio FireFoxista kuin jossain XP koneessa niin viritys on eri näkönen.
walkout_ kirjoitti:
Niin kummallakin selain oli kyllä FF, eikä IE...
ajv kirjoitti:
walkout_ kirjoitti:
Niin kummallakin selain oli kyllä FF, eikä IE...
Arvelinkin niin eikä se IE:llä toimi kuin pienellä ulkonäöllisellä erolla ja IE:n kanssa pitää aina ottaa huomioon sen tapa yrittää estää (joskus ihan omavaltaisesti) ActiveX.
Vika voi olla koneessa tai jos oletaan jotain muuta niin se voi olla että systeemiä ei ole testattu jos siä on useita käyttäjiä tai jotein muuta mitä nyt ei tule mieleen (vaikka jokin eväste ongelma jonka aiheuttaa Norton Internet Security)..
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.