Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Mikä .NET?

Prutus [06.04.2008 22:27:05]

#

Olen opiskellut Javaa aika ahkerasti ja pelejäkin tehnyt (www.tiksa.info -> Tekeleet), ja tuolla jossain joku puhui, että mm. .NET:n osaaminen ois jees jos haluis saada töitä ohjelmoinnin saralla. Googlaukseni ei tuottanut erityisen hyviä tuloksia, joten voisiko joku guru tai ei-guru kertoa hieman ko. härdellistä. Onko .NET ohjelmointikieli? Jos, niin millainen? Onko se opiskelemisen arvoista? Onko jotenkin yhteydessä Javaan? Entä C++? Pitääkö hallita C++ todella hyvin ennen kuin edes alkaisi .NET:iä säätämään?

Kiitos etukäteen uusavuttoman opastamisesta.

Metabolix [06.04.2008 22:52:24]

#

http://en.wikipedia.org/wiki/.NET_Framework
Edit. Tuo pegin alla linkkaama artikkeli on hyvin niukka ja valitettavan suurelta osin jopa virheellinen.

peg [06.04.2008 23:05:07]

#

Suomeksi: http://fi.wikipedia.org/wiki/.NET

Antti Laaksonen [06.04.2008 23:33:08]

#

Prutus kirjoitti:

Onko .NET ohjelmointikieli?

.NET-ohjelmointikieliä on monia, mm. Visual Basic ja C#. .NET on näille kielille yhteinen kirjasto.

Prutus kirjoitti:

Onko jotenkin yhteydessä Javaan?

Ei muuten kuin että Java ja .NET-kielet ovat aika samantapaisia.

Prutus kirjoitti:

Pitääkö hallita C++ todella hyvin ennen kuin edes alkaisi .NET:iä säätämään?

.NET-ohjelmoinnin voi aloittaa, vaikkei olisi koskaan käyttänyt C++-kieltä.

Prutus [07.04.2008 19:44:45]

#

Kiitos vastauksista. Vaikka Java on itselläni suht. koht. (vaikka itse sanonkin) vahva, olisi varmaan hyvä saada vielä lisää lihaa luiden ympärille. Elikkä mikä olisi seuraava askel Javan rinnalle? C#? Tomcat (vai mikäs olikaan)? Ehdotuksia, kiitos.

Jackal von ÖRF [07.04.2008 22:20:37]

#

Prutus kirjoitti:

Elikkä mikä olisi seuraava askel Javan rinnalle?

Hankkia kokemusta Javan frameworkeistä. Esim. tee muutama webbisovellus käyttäen Spring Frameworkiä ja Hibernatea - niitä työmaailmassakin käytetään usein.

groovyb [08.04.2008 10:39:37]

#

C# on mielestäni ihan ok, ja VB:n etu tulee esiin myös excelin puolella VBA makroissa (Jos Visual basic.nettiä osaa, niin kyllä VBA:kin menee vaikka vb6.0 tyylinen onkin)

Itse käytän VB 2005:ttä kevyisiin sovelluksiin, C# 2005:ttä muihin.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta