Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Sivun vierittämisen esto

sane [03.04.2008 13:46:35]

#

Moi,

Tarkoituksena olisi estää sivun vierittäminen täysin. Hiiren rullan estäminen, tai scrollbarien poistaminen ei ole ratkaisu, sillä hiiren rullalla tulee selata pudotusvalikon listaa, ja scrollbarien poistaminen ei ymmärtääkseni estä virittämistä. Ongelmaa havainnollistamaan: http://muunnin.com/pituus/ josta huomaa, kun pudotusvalikon avaa, että hiiren rullalla pyörittäessä sivu scrollaa alaspäin.

Eli onko mahdollista?

kayttaja-2791 [03.04.2008 13:53:25]

#

En nyt oikein ymmärrä että mikä onkaan se ongelma? Modernit selaimet kyllä hanskaavat tuon fiksusti, eli kun kursori on alavetolistan päällä, selataan listaa, muuten itse sivua. Muutenkin selaimen toimintojen ohitus harvoin on fiksu ratkaisu, sillä kun selain alkaa käyttäytymään normaalista poikkeavalla logiikalla se käytännössä aiheuttaa vain ärtymystä käyttäjissä.

Edit:
Itse kysymykseen, en tiedä kyllä :) Javascriptillä varmaankin onnistuu jonkinlainen puukotus.

sane [03.04.2008 13:56:10]

#

Kun kyseessä ei ole tavallinen pudotusvalikko, vaan olen javascriptillä toteuttanut mahdollistamaan alalaidassa olevan hakukentän. Toki sivuilla on myös javascriptitön versio heille joilla se ei ole käytössä.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta