Eli siis olen aivan alottelija VB:ssä. Olen yrittänyt tehä seuraavanlaista: pudotusvalikkoon olen lisännyt 10 nimeä ja tarkotus olisi että kun valitsee nimen listasta, niin vierelle ilmestyy (labeliin?) lisätietoja kyseistä henkilöstä. Kaikkeni olen antanut, mutta ei millään meinaa onnistua.
Kiitos.
Auttaisko tällänen? En oo varma toimiiko VB5:ssa, mutta VB6:ssa toimii ainakin.
Private Sub Combo1_Click() If Combo1.Text = "janppa" Then Label1.Caption = "lisätietoa" End If End Sub
Newb kirjoitti:
Auttaisko tällänen? En oo varma toimiiko VB5:ssa, mutta VB6:ssa toimii ainakin.
Private Sub Combo1_Click() If Combo1.Text = "janppa" Then Label1.Caption = "lisätietoa" End If End Sub
Saattaa olla myös Vb 2005 jhooloin koodi olisi samantapainen;
Private Sub ComboBox1_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles ComboBox1.SelectedIndexChanged If ComboBox1.Text = "testi" Then Label1.Caption = "koodintestaaja" End If End Sub
kiitos kaikille vastauksista, Caption käsitettä 05 ei tunnistanut. Mutta tuntuu toimivan kun vaihdoin tilalle .Textin.
Sellasta vielä että milläköhän sen labelin saisi näkymättömäksi kun yksikään kyseisistä nimistä ei ole valittuna.
If ComboBox1.Text = "testi" Then Label1.Text = "koodintestaaja" ElseIf ComboBox1.Text = "testi2" Then Label1.Text = "koodintestaaja kakkonen" Else Label1.Text = "" End If
Näinkö?
Tai Label1.Visible = False. Tuo Newb:in sanoma saattaa kyllä rasittaa vähemmän, mutta tämä saattaa toimia pidemmälle tekstille.
Joo kiitos tolla Label1.Visible = False koodilla onnistui.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.