Olisi todella mukavaa jos putkaan tulisi jonkin näköinen ikuisuuskilpailu. Eli vaikka AI kilpailu, mutta omaa koodia voisi parantaa ja lähettää taas uudestaan. Kerran kuussa joku pistäisi AI:t vastakkain ja listaisi tulokset. Tätä varten olisi hyvä olla täysin automaattinen kilpailuttaja ohjelma jotta kenellekkään ei tulisi ylimääräistä työtä paitsi kerran kuussa ohjelman käynnistäminen. Itse en kyllä tältä istumalta keksi minkä tyyppinnen kyseinen kisa voisi olla. Mielellään sellainen jossa pitää ottaa paljon asioita huomioon, mutta silti jo pienellä määrällä koodia saa toimivan AI:n. Lähdekoodejahan tässä ei kannattaisi julkaista, koska tällöin muut voisivat kopioida liikaa sieltä ja opettaa oman ohjelmansa voittamaan kaikki. Toisaalta jos julkaistaan pitäisi aina omaa ohjelmaa kehittää. Kisan sopiva pituus voisi olla vaikka vuosi.
Ystävällisin terveisin
Kari Argillander
Ideasta keskusteltiin jo taannoin aiheessa Kisat ja liigat.
En ollut löytänyt tuota vielä. On jätkällä aika samanlaiset ajatukset kun mulla :D Asiastahan ei päästy vielä sopuun eli mikä peli olisi hyvä. Tuo ketju on yli kuukauden vanha niin näin nostan sen uudestaan pintaan. Itse olisin sitä mieltä, että voisi kehittää vaikka aivan uuden pelin joka sopisi tälläiseen.
Kaikista parastahan olisi kun liigan pitäjä laittaisi vain AI:t kansioon ja laittaisi ohjelman käyntiin niin kaikki tuloksetkin menisivät automaattisesti serverille. Pelissä olisi myös mukava jos oma AI voisi tallentaa myös tietoja vastustajistaan tiedostoon, jotta tämä oppisi toisen liikkeitä ja eliminoi paremmin pahimman vastustajan.
Joku ylhäältä päin kuvattu tykkipeli olisi hyvä. Jos pelaajia tulee lisää laajennetaan kenttää isommaksi. Ongelmaksi tässä muodostuu kuka jaksaa tehdä itse ohjelman.
Red Alert ois aika hieno tehdä tekoäly. Pärjäis pienelläkin määrällä, mutta voisi myös kehittää. No joo nyt meni vähän yli.
EDIT: Tässä pari peliä jonka tyyppisiä voisi olla. Näitä käytetään tällä hetkellä juuri tälläiseen tarkoitukseen. Robocode ja droidbattles lisää voi lukea ohjelmien kotisivuilta.
Ystävällisin terveisin
Kari Argillander
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.