Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Vistan kieli

groovyb [12.03.2008 23:56:54]

#

Huomasinpa juuri kun asensin kaverin koneeseen vistan home basic version englanninkieliseltä levyltä, niin eipä olekkaan kielenvaihto mahdollinen!
ainoastaan Vistan ultimate ja Business versiot tukevat käyttiksen kielenvaihtoa näemmä.

No aikani seikkailin ja tajusin että nuo microsoftin language packit on suojattu siinä vaiheessa kun exe:stä kääntyvät itsepurkautuvassa muodossa .cabiksi (saatika että ei regional settingissä ole kielenvaihto täppiä mistä se kieli lopullisesti valittaisiin sen jälkeen kun on käyttis monikieliseksi muutettu, muissa kuin em. versioissa. ultimatessa ja business versiossa vaan windows updatesta valitaan jos halajaa kieltä vaihtaa)

no ohjelman löysin jonka pitäisi tuo kielenvaihto toteuttaa, eikä se toimi
niin kuin pitäisi.

No käytin ohjelmaa joka muutti language packin exen käytettäväksi, tungin .cabin itse käyttikseen manuaalisesti, muokkasin rekisterin ja homma bueno.

nyt itse asiaan, tuli moraalinen dilemma. tehdäkö toimiva kielenvaihtosofta itse vai ei, liekö sallittua. Minusta on vain typerää että jos kielenvaihto onnistuu, miksi pirussa evätä sitä. typerä lisäominaisuus joka on automatisoitu vain tietyille versioille, joka tapauksessa siihen tarvittavat kamat (language pack, vapaasti imutettavissa microsoftilta, exe joka lataa packin käyttikseen on kaikissa versioissa sisällä) on vapaasti saatavilla. poislukien tietysti tuo exe joka poistaa packin itsepurkautuvasta tiedostosta versiocheckin.

groovyb [13.03.2008 11:50:11]

#

niin siis ja tuo versiocheck on luultavasti vain sen takia että tunnistaa onko käytössä ultimate vai business versio niiden eroavaisuuksien takia.

käytännössä toimii siten et ultimatessa ja business versioissa voi tosiaan lennosta vaihtaa updaten kautta kieltä, muissa ei.

E.K.Virtanen [15.03.2008 19:39:15]

#

Sanotaanko näin että minä tekisin ko. softan ja pistäisin vapaana jakoon. Tietääkseni missään ei sanota etteikö käytettävää kieltä saisi omin toimin vaihtaa. Tieto kuinka se tehdä ei kait voi olla myöskään laitonta. Muutenhan joka toinen windowsin käyttäjä olisi rikollinen ainakin jollain tapaa.

Jotain nupinaa voi tulla siitä että käytät mikkisoftan omia kielipaketteja mutta tuskinpa siitä linnaan joudut.
Jos pelottaa, niin jaa ainoastaan tietoa äläkä toteuta softaa.

Mobel [15.03.2008 20:37:12]

#

E.K.Virtanen kirjoitti:

Muutenhan joka toinen windowsin käyttäjä olisi rikollinen ainakin jollain tapaa.

Vähän karrikoiden voidaan sanoa, että joka toinen windowsin käyttäjä on jo rikollinen käyttämällä piraattisoftaa.

Mutta itse aiheesta, en minäkään siinä mitään suurta eettistä ristiriitaa nää.

Metabolix [15.03.2008 20:45:36]

#

Älä tee liian suosittua ohjelmaa, tai tulee SP2:een päivitys, joka estää tuon. :)

groovyb [15.03.2008 22:15:57]

#

no kielipaketit löytää mikkisoftalta, vapaasti voi imuttaa.

Täytyypä siis tehdä se softa kunhan saa aikaa järjestettyä

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta