Eli olen huomannut nyt, että minkä takia istuntoni ei toimi kunnolla palvelimessani eli PHP ini -asetuksissa on jotain mätää... Eli miten ne saa asetettua sinne, että session id käyttää pelkkiä evästeitä ym. asetukset jotka vaikuttaa toimintaan?
http://mureakuha.com/keskustelut/2?10569 saattaisi olla vähän apua
Eniten tässä hämää se, että vielä vähän aikaa sitte istunnot toimi, ja yhtäkkiä lopahti...
no kerro mitä muutit koodissa?
En muuttanut koodia tippaakaan, mutta PHP iniä kylläkin... Asensin uudelleen serverini ja nyt taas toimii! Taidanpa olla koskematta enään PHP -iniin! :D
php.ini ja httpd.conf, kannattaa pitää toimivat kopiot.
No kun tässä oli näistä istunnoista puhetta, niin ajattelin kysyä vielä, että mistä mahtaa johtua, että en saa tallennettua mysql:stä haettua tietoa istuntomuuttujaan?
Missä muodossa sitä koitat tallentaa?
Olen ohjelmassa tehnyt sillee, että ensin se hakee kannasta tietyn arvon avulla, jonkun asian, ja sitten se haettu tieto "sisällytetään" muuttuujaan, ja siitä muuttujasta oli tarkoitus tehdä istuntomuuttuja...
No näytäppä miten olet koittanut.
Jotenkin tolleen oon värkännyt:
session_start(); $id = $_POST['id']; //Etsitään tietokannasta annetulla tuote-id:llä $kysely = mysql_query("SELECT * FROM varasto WHERE id = ('$id')"); //Käydään tietokannan rivit läpi while ($rivi = mysql_fetch_array($kysely, MYSQL_ASSOC)) { //Ladataan taulujen nimet PHP -muuttujaan $db_tuote = $rivi["nimi"]; $db_hinta = $rivi["hinta"]; } session_register('sess_tuote'); $sess_tuote = $_SESSION['sess_tuote'] = $db_tuote;
Tässä sama koodi hieman muokattuna:
<?php session_start(); $id = intval($_POST['id']); //Etsitään tietokannasta annetulla tuote-id:llä $kysely = "SELECT nimi, hinta FROM varasto WHERE id = ".$id; $tulos = mysql_query($kysely); if(mysql_num_rows($tulos) > 0){ list($db_tuote, $db_hinta) = mysql_fetch_row($tulos); $_SESSION['sess_tuote'] = $db_tuote; }else{ exit('Id-numerolla ei löytynyt riviä tietokannasta'); } ?>
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.