Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: JavaScript -> HTML + PHP

Varaosa [08.03.2008 11:55:02]

#

Kysäisisin nytten sellaista perus kysymystä tässä JavaScriptistä että, miten javascriptillä saadaan es. verkkokaupan tyyliin esimerkiksi, jos pinestä kuvasta painetaan niin se lisäisi tuotteen nimen tietyyn html teksti kentään, joka voi olla tässä tapauksessa html lomakake, jossa on php lähetys pohja tai vaikkapa pelkästään php palautus lomake, jossa on php teksti kenttä, johon javascriptti on lisännyt tutteen nimen ja sitten sen lomakkeen voisi lähettää php:na, jossa on nimi, sukunimi, osoite ja tuotenimi, joka voisi lähettää useampaan haluttuun sähköposti osoitteeseen kuin yhteen. Eli tälläisitä esimerkkiä kysyisin, joka ei nyt ole oikeastaan tähän käyttöön, mutta toimii juuri tällä esimerkki tyylillä, eli kuinka toteutan?

Triton [08.03.2008 13:42:16]

#

Itse olen tällä hetkellä verkkokauppaa myös, ja olen tässä samaa asiaa kokeillut ja huomannut, että kun PHP + HTML:llä teen, niin ainakin sillä tavoin tuotteen saa lisättyä ostoskoriin (ja pysymään siellä istunnon ajan), että laittaa sinne kauppa -sivulle (jossa on myös se 'lisää ostoskoriin' -painike) piilotetun kentän jonka value -arvoksi annetaan tuotetta koskeva id. Ja koska mulla on tuotteet tietokannassa, niin sen id:een avulla se hakee kyseisen tuotteen kannasta ja kirjoittaa sen ostoskoriin. Tuotehan pysyy ostoskorissa vaikka sillä tavalla, että samalla luo siitä evästeen tai istunnon. JavaScriptillä ongelmaksi tulee se, että tietokantaa ja tiedostoja ei voi käyttää, mutta evästeet siitäkin löytyy...

Varaosa [08.03.2008 13:50:29]

#

Olisiko tädellistä esimerkkiä, sis jos lähinnä tämän toteuuttaa pelkästään javascriptillä jos sitä ilmeisesti tarkoitat niin se, että javascripti kuva painike lisää kyseisen, jos mahdollista "meta" -tiedon html tekstikentään? Myöskin ongelmana on se, että jos esimerkillinen ostoskori on erillisellä framella ja kun ostoskorin sivusto ladataan es. ostoskori sivu niin, ettei tuote ole hävinnyt listalta, niin olisi myöskin todennäköisesti järkevintä toteuttaa keksillä, joka ladataan kun ostoskori -sivu ladataan?!...

Varaosa [08.03.2008 13:53:31]

#

Siis, tarkemmin sanottuna sivusto on puhtaasti html, joten php on vain lähetys elementti ja erillaiset toiminnot koitan valmistaa lähinnä javascriptillä ja php:ta jos välttämätöntä, koska sattuu olemaan vähäemmän tutumpikieli.

Triton [08.03.2008 14:33:31]

#

JavaScript ei ole minulle taas mitenkään erityisen tuttu kieli ja en osaa kuin vain perusaisoita... Joten javascript esimerkkiä minulla ei ole antaa. PHP:llä on tullu tehtyä muutaman vuoden kaikenlaista, ja niinpä se tuntuu helpommalta. Minusta myös tuntuu siltä, että PHP:llä saa helpommin tehtyä tälläisiä asijoita kuten ostoskori. Sen lisäksi PHP on varsin helppo kieli ja siinä kehittyy aika nopeasti vaikken tosi ole siinä mikään mestari vielä. Toivon mukaan joku muu osaa auttaa sua javascriptin kanssa!

Varaosa [09.03.2008 17:19:25]

#

Toki minulle php -versionakin käy, mutta harvemmin kukaan haluaa valmiita php koodeja antaa, mutta javascripin kohdalla se on ihan sama. Toisaalta ei myöskään hyödyllistä, koska siitä ei sitten mitään ite opi ja siksi kysynkin vain javasripti versiota, johon ite koitan väsätä php:lla muut toiminpiteet, eli se miten pienestä kuva klikkauksesta (es. ostoskori), saisi tuotteen lisättyä tekstilaatikkoon. Tosin juurikin sillä mainitulla asialla, jotta tuote pysisi laatikossa kunnes keksi poistettaan, eli siis keksin, jonka laatikko lukisi.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta