En tiedä olenko se vain minä vai onko CSS:n korkeusarvot ja niiden säätäminen oikeasti minua vastaan.
http://vel.arkku.net/testi.html
Ongelma on siis siinä että div:t eivät jatka alas siinä missä muu sivu skrollaisi alas. Katsokaa sorsaa ja tyylitiedostoa niin näette sivun simppelin rakenteen, ei tuossa mielestäni mitään järin väärää ole.
Hiukan normaalista poikkeava ladonta johtuu siitä, että vaaleanharmaan alueen keskellä tulisi aina olla sivun keskellä niin, että musta ja tummanharmaa sen vieressä olisivat aina yhtä leveitä keskenään. Tämän takia musta ja t.harmaa vievät 50/50% pohjasta molemmista reunoista laskettuna ja vaaleanharmaa tumppautuu sivun keskellä aina kiinteällä leveydellä. Sivun jatkaminen vähän ontuu ellen saa edes värityksiä toimimaan halutusti, onko kellään ideoita?
Kaikki mitä olen Googletellut taikka täältä etsinyt ovat kaatuneet ladonnan pettämiseen jos divejä laittaa toistensa sisään tai edes vaihtaa paikkaa html:ssä.
Jos sisältö on keskimmäisen divin sisällä, sen pitäisi venyä riittävän isoksi aivan omin avuin, jos sen ei ole erikseen käsketty olla muun korkuinen. Sen tapauksessa siis voisit ehkä kokeilla vaihtaa height
-attribuutin tilalle min-height
(joka ei kylläkään toimi vanhemmilla IE-versioilla). Reunadiveissä taas ei ole sisältöä, jonka tarvitsisi skrollautua, joten niille kelpaisi position: fixed
.
#vasen, #oikea { position: fixed; } #keski { min-height: 100%; }
Tuo :fixed sen korjasi, iso kiitos! Olisi muutama kuukausi taaksepäin pitänyt suosiolla kysyä täältä heti sen sijaan että luulee voittavansa itsensä ja onnistuvansa.
Metabolix kirjoitti:
Sen tapauksessa siis voisit ehkä kokeilla vaihtaa
height
-attribuutin tilallemin-height
(joka ei kylläkään toimi vanhemmilla IE-versioilla).
#keski { min-height: 100%; height: auto !important; height: 100%; }
Tuon pitäisi toimia myös vanhemmilla IE-versioilla.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.