Olen tässä erään sivuston Webmasterina, ja yritän saada yhtä kansiota salatuksi. Olen tehnyt kaikki tarvittavat tiedostot (.htaccess ja .htpasswd), mutta selain ei hyväksy salasanaa.
.htaccess- tiedosto:
lainaus:
AuthType Basic
AuthUserFile /tässä/on/polku/.htpasswd
AuthName "salattu alue"
require valid-user
.htpasswd- tiedosto:
lainaus:
tunnus:$1$TmJR73LH$IQeaudwqKkayNWIlM8wmn
Salasana on siis kryptattu, kuten pitää, mutta vaikka olen tarkastanut kaiken sataan kertaan, vikaa en löydä. Apua!
Selain kysyy kuitenkin tunnuksia?
Kokeileppa poistaa polku tuotsa authuserfile kohdasta. (eli pelkästään tiedostonimi)
Selain kysyy tunnuksia. Mutta vinkkisi ei auttanut :(
Käytätkö UTF-8 apachessa, niin sitten mahdollisuuksia on monia.
Kryptaus esim web sivulla joka on 8859-1, niin erikoismerkit
sekoilee.
Tästä päätellen "AuthUserFile /tässä/on/polku/.htpasswd" linux, onko
tiedoston oikeudet ok? Toi polku pitää olla täydellinen osoite,
suhteelliset ei toimi, eli linuxissa se alkaa /home/.
EDIT: Kokeile ilman kryptausta toimiiko?
mahd. täydellistä osoitetta en tiedä, palvelin kun on: ftp.lions.fi. En tiedä, pyöriikö siellä linux- vai windows- palvelin. :(
Ja ilman kryptausta: ei sekään toimi.. Pitää ottaa selville täydellinen osoite..
blaze@sakura ~ $ lynx -head -dump http://ftp.lions.fi HTTP/1.1 200 OK Date: Fri, 07 Mar 2008 19:41:35 GMT Server: Apache/1.3.34 (Debian) PHP/4.4.4-8+etch4 mod_ssl/2.8.25 OpenSSL/0.9.8c Last-Modified: Wed, 29 Aug 2007 06:23:20 GMT ETag: "1226e-210a-46d510d8" Accept-Ranges: bytes Content-Length: 8458 Connection: close Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1
Olettaen, että tuon osotteen takana on vaan yks kone, niin Debian Etchän se siellä luuraa.
Hmm.. Laitoin .htaccess- tiedostoon näin:
AuthUserFile /home/*tunnus*/sala/.htpasswd
Mutta ei toimi.. :(
Tosin, kokeilin vain ilman kryptausta, kokeilen nyt kryptatulla salasanalla...
[edit]
No, ei toimi kryptatullakaan..
[/edit]
Eikös polun saa kätevästi sijoittamalla seuraavan koodin palvelimelle:
PHP
edit: Ja löysinhän tuon lähteenkin. Eli itse sain toimimaan (suomenkielisillä) ohjeilla, jotka löytyivät osoitteesta http://luth.adslinfo.us/htaccess.html.
pistää silmään * * jos se onkin AuthUserFile /home/tunnus/sala/.htpasswd
Kiitos, reca! Nyt toimii! Tein tuon php- tiedoston, ja sain täydellisen osoitteen! Korjasin sen tiedostoon, ja homma toimii!
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.