En tiedä, ei taida ihan 100% aito moniajo (multitasking) olla mitä olen tehnyt, mutta palvelee asiaansa. Minulla on nyt pieni alkeellinen ongelma sen kanssa :)
En edes tiedä mistä aloitan, mutta aloitetaan nyt vaikka tästä "moniajo" kernelistä.
randomize timer cls do dim a(1) as string a(0) = "ohjelma1.exe" a(2) = "ohjelma2.exe" a$ = inkey$ if a$ = "q" then end locate 3,3 shell a(0) locate 6,3 shell a(1) loop
ohjelma1.exe voi vaikka olla ohjelma, jossa on kellonaika ja ohjelma2.exe voi olla vaikka jotain tekstiä.
Kuitenkin ongelmana on siis sillainen, että esimerkiksi minulla on kansio, johon menee tiedostoja, joissa lukee ohjelmien osoitteet, kun käyttäjä haluaa niitä käynnistää.
Esimerkiksi, kun käyttäjä kirjoittaa komentoriville "C:\windows\notepad.exe" niin tuo notepad pitäisi käynnistyä, mutta ei vain käynnistyä vaan siitä menisi tieto siihen Fake os:n kansioon vaikka nimellä "notepad" (käyttäjä voi kirjoittaa nimen) ja open blaablaa ja niineespäin mä osaankin, mutta entäs onko mahdollista, että kerneli lataisi tuolta notepad tiedostosta sen ohjelman osoitteen ja siirtäisi sen tuonne dim härveliin vaikka kolmanneksi? Ei taida olla mahdollista, mutta onko mitään keinoa luoda vastaavaa? Pitää varmaan siihen rakentaa höskä, että esimerkiksi kun painaa B-näppäintä niin vaihtuisi edellinen työ tai sitten N-näppäintä niin vaihtuisi seuraavaan työhän (taskiin).
Kiitos Antti Laaksonen :)
OPEN "tiedosto.txt" FOR INPUT AS #1 DIM tiedot(100) AS STRING 'rivitaulukko i%=1 'aloitusindeksi DO UNTIL EOF(1) INPUT #1, tiedot(i%) i%=i%+1 LOOP CLOSE #1 PRINT tiedot(3) 'tulostaa kolmannen rivin
Tämä joskus kertomasi vinkki jollekkin tyypille oli justiinsa se mitä hain.
Se tyyppi kuules olen minä ja minä en mikään tyyppi. Minä olen minä! !LOL! ^__^
-Grey-
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.