Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Palkkaus

Sivun loppuun

JyKKemus [18.02.2008 13:43:39]

#

Eli taas uus viesti mistä on jo monia viesti ketjuja tapeltu mutta niihin ei voinut enää kirjoittaa niin tein uuden.

Olen nyt 2 vuotta harrastellut nettisivuja html, css, php ja mysql parissa, ja nyt olen tekemässä sivua missä o kaikkia näitä kieliä.

Sivustoni aihe on koira kenneli ja sinne tulee sillaisia skriptejä kuin koirien lisäys ja koirien tietojen lisäys/muokkaus/poisto + kuvan lisäys/päivitys/poisto

Ajattelin ensin että pyytäisin ko. projektista vaan 100€ mutta sitten aloin lukemaan noita vanhoja viestejä ja tulin toisiin ajatuksiin että en kai niin halvalla sivuja tee, voisitteko antaa joitain vinkkejä että saisin hinnan vähän oikeemmaksi?

Voitte vaikka kertoa mitä tälläisestä sivusta voisi pyytää, minun tekemäni sivu. Eli sivulle voi lisätä uutisia, kuvia, yläkategoriota ja alakategorioita ja linkkejä, sivulla myös kävijälaskuri

JyKKemus [18.02.2008 14:55:09]

#

Ja lisäksi niitä kuvia ja uutis voi myös kommentoida

Ps. ei pystynyt enää muokkaamaan

JyKKemus [19.02.2008 07:10:11]

#

Eikö kukaan viitti vastata?

Wizard [19.02.2008 07:18:47]

#

No minä vastaan jos muut eivät:

Projekteja ei yleensä hinnoitella sen mukaan "kuinka pitkään olen tehnyt hommia" vaan sen mukaan mitä pitää tehdä. Jos teet perussivuja ja sinne hieman tietokantoja backendiksi, niin hinta ei kyllä ole 100 euroa vaan rutkasti enemmän.

Helpompaa hommaa on arvioida niin, että laitat itsellesi tuntihinnan. Voit aloittaa vaikka esimerkiksi 10 €/h hinnasta ja lasket sitten karkeasti arvioiden, että kuinka pitkään sinulla menee tuon homman tekemisessä. Jotain suuntaa antavaa jos annan, niin ilman hienoa Photoshop -grafiikkaa saat menemään tuossa noin 30 tuntia, riippuen asioiden laajuudesta sekä ehdottomasti siitä, että minkälaista koodia teet (otatko huomioon poikkeukset ja poikkeuksien poikkeukset joita varmasti riittää).

En sano tätä pahalla vaan pyydän, että mietit myös hinnoittelussa sitä, että tuo 100 € on orjapalkka tuohon työn määrään nähden. Kun sitten näitä orjapalkoilla tekijöitä riittää, ovat ne todellisella perusteella laskuttavat ihmiset markkinoilla heikoilla. Kukin saa toki tehdä millä hinnalla huvittaa, mutta itse en ainakaan lahjoita osaamistani muille, koska olen sen hankkinut kalliilla rahalla. Neuvoa toki voin, mutta en tee ilmaiseksi mitään jos en saa siitä jotain korvausta jollakin tapaa (ei raha ole ainoa millä voidaan korvata työsuoritus). Itse teen paljon vaihtokauppaa: minä osaan tämän homman ja sinä tuon toisen homman: minä teen sinulle tämän ja sinä teet minulle tuon toisen jutun.

-W-

Ps. meinasin saada migreenin noista malli sivuista kun nuo kirkkaat värit iskivät silmääni.

JyKKemus [19.02.2008 08:05:27]

#

Ei ne mun mielestä itään kirkkaat ole mutta olet sitä mielä että 100e on "orjapalkka" tuosta mallisivusta?

Wizard [19.02.2008 08:52:42]

#

JyKKemus kirjoitti:

Ei ne mun mielestä itään kirkkaat ole mutta olet sitä mielä että 100e on "orjapalkka" tuosta mallisivusta?

Kyllä se on lähinnä orjapalkkaa...mietipä kuinka monta tuntia siihen hommaan OIKEASTI menee ja sitten harjoitat yksinkertaista jakolaskua: saatu korvaus jaettuna tehdyillä tunneilla = tuntipalkkasi.

Jos se jää alle kympin, niin se taitaa olla jopa alle useiden liittojen taksojen. Muistaakseni minimilläänkin matalapalkkaiset alat saavat jotain 7-8 euron tuntipalkkaa.

Se on eri asia jos haluaa tehdä tappiolla sekä harjoittaa hyväntekeväisyyttä. Neuvon kuitenkin, että jos mietit hommasta sinulle kannattavaa, niin pieni suunnittelu ja ajankäytön seuranta on paikallaan.

Ja vinkkinä yleisellä tasolla ihan kaikille muillekin, että liian kirkkaiden värien käyttöä suurissa määrin ja varsinkin useiden kirkkaiden värien käyttäminen sivustolla aiheuttaa joillakin migreeniä - kuten minulla. Se ei tee hyvää myöskään muiden silmille ja kirkas valkoinen plus neon värit ovat yksi pahimmista yhdistelmistä.

-W-

Vasta_alkaja [19.02.2008 09:17:07]

#

http://www.colorschemer.com/online.html

Tuosta linkistä on ainakin itselleni apua.

JyKKemus [19.02.2008 09:38:59]

#

Wizard kirjoitti:

JyKKemus kirjoitti:

Ja vinkkinä yleisellä tasolla ihan kaikille muillekin, että liian kirkkaiden värien käyttöä suurissa määrin ja varsinkin useiden kirkkaiden värien käyttäminen sivustolla aiheuttaa joillakin migreeniä - kuten minulla. Se ei tee hyvää myöskään muiden silmille ja kirkas valkoinen plus neon värit ovat yksi pahimmista yhdistelmistä.

-W-

Kiitos vinkistä taustaväri meni heti vaihtoon.

Ja kiitos myös tuosta palkka keskustelusta, en kylläkään 100e tee sivuja mutta kun en yhtään tiennyt mitä tollasista sivuista voisi pyytää mutta nytten sain apuja siihen

KIITOS!

Wizard [19.02.2008 10:09:47]

#

JyKKemus kirjoitti:

Kiitos vinkistä taustaväri meni heti vaihtoon.

Huomattavasti parempi taustaväri verrattuna edelliseen.

-W-

JyKKemus [19.02.2008 10:27:13]

#

Wizard kirjoitti:

-W-

Enpä ollut ajatellut asiaa tuolta kannalta

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta